• Bavaria 34 YB Ahlers #1
  • Bavaria 34 YB Ahlers #3
  • Bavaria 34 YB Ahlers #76
  • Bavaria 34 YB Ahlers #74
  • Bavaria 34 YB Ahlers #75
Bavaria 34 YB Ahlers
FacebookLinkedIn
  • Merke
  • Bavaria
  • Modell
  • 34 Cruiser
  • År
  • 1988
  • Motor
  • Volvo Penta D1 20 2009
  • Brændstof
  • Diesel
  • Lengde
  • 10,34 m (33,9 ft)
  • Bredde
  • 3,48 m (11,4 ft)
  • Dybde
  • 1,35 m (4,4 ft)
  • Vekt
  • 4,5 ton
  • Skrog
  • Glassfiber
  • Sted
  • DE
EUR 45 000
NOK 527 600*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Bavaria

Bavaria 34 - tidløs og ung

Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.

Hva gjør dette skipet spesielt

Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydel
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.

Hva gjør dette skipet spesielt

Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydelig bedre seilegenskaper sammenlignet med eldre båter.

Ny kjøl og stabilitet:
Den nye kjølen fra X-Yachts med et dypgående på ca. 1,95 m gir mer stabilitet og en bedre kurs, selv på sjøen og i hekkbølger - det er her mange originalversjoner henger etter.

Motor og utstyr:
Mens andre båter i samme alder sliter med eldre motorer og tidkrevende ettermonteringer, er denne Volvo Penta-motoren allerede moderne, økonomisk og lavt belastet. Den sammenleggbare propellen bidrar til effektivitet og jevn gange.

Komfort og interiør:
En sammenlignbar båt bærer ofte preg av bruk, slitt polstring eller utdatert innredning. Her ble møbeltrekk og skum bare fornyet i 2019, sprayhood og kakestativ er moderne, innredningen er godt vedlikeholdt, alt utstyr er funksjonelt - som kjøleskap, kjele, bysse og stekeovn - og det hele er veldig komfortabelt med 6 køyeplasser.

Elektronikk og navigasjon:
Mange eldre Bavaria 34 er utstyrt med enkle instrumenter; her er det derimot en moderne plotter, oppdatert logg/dybde/vindmåling, VHF-radio og godt navigasjonsutstyr - mindre behov for ettermontering, færre bekymringer for den nye eieren.

Konklusjon:
Båten er seilklar og komfortabelt utstyrt - ingen grunn til å ta igjen det tapte når det gjelder ytelse eller sikkerhet. Den som forventer en Bavaria 34 slik den vanligvis tilbys, vil bli overrasket over hvor tidløs og ung denne båten er - med verdiøkende oppgraderinger og nøye vedlikehold.

Fakta om båten:

Historie
* Familieeid siden 1988
* Kontinuerlig vedlikeholdt og omfattende modernisert i flere omganger
* Overordnet tilstand: teknisk og visuelt betydelig bedre enn typisk byggeår

Rigg og seil

* 2016:** Helt ny Selden-rigg (mast og stående rigg)
* Forstørret storseil → mer kraft
* Genua 105 %, UK Sails, touringlaminat
* Eldre genua også tilgjengelig
* Lazyjack-system (2020)
* Gennakeranordning (Selden)
* Spinnakerstang

Kjøl og undervannsskrog
* Ny kjøl fra X-Yachts (Danmark)→ ca. 1,95 m dypgang
* Innebygd for bedre stabilitet og seilegenskaper 2007 laminert

Motor og fremdrift
* Volvo Penta D1-20, 2009
* Svært få motortimer
* Sammenleggbar propell
* Manuell lensepumpe

Dekk- og riggutstyr
* 6 selvhalende Andersen-vinsjer
* Harken rullgenua, Harken-blokker på dekk, storskot avbøyd inn i cockpit
* Sprayhood (2020)
* Kakebod (2020)

Interiør og komfort
* Nytt møbeltrekk og skum (2019)
* Teakdekk fra båtsnekkeren Glücksburg
* 6 køyeplasser
* Bysse: gasskomfyr med stekeovn (2-bluss), kjøleskap
* Kjele (ca. 4 år gammel)
* Cockpitdusj
* Toalett (holdingtank tilgjengelig, men for øyeblikket frakoblet)

Navigasjon og elektronikk
* Tacktick vindmåler trådløs
* Tacktick logg- og dybdemåler (modernisert) trådløs
* VHF-radio Dantronik gammel
* Raymarine RC 435 plotter
* Radio

Spesielle styrker sammenlignet med en typisk Bavaria 34 (1988)
* Ny Selden-rigg (2016) + større seil → betydelig bedre seilegenskaper
* Dyp kjøl fra X-Yachts (1,95 m) → mer stabil og raskere
* Motor mer moderne og med lav kjørelengde → ingen bekymringer som med originale motorer
* Komfortoppgraderinger (møbeltrekk, sprayhood, kakestativ, kjele, innredning)
→ ser ut som en yngre båt
* Modernisert navigasjons- og elektronisk utstyr → Umiddelbart klar til å seile
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny

Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.

Hva gjør dette skipet spesielt

Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydel

Utstyrsliste

Motor
HP20
Motor år2009
Køling med ferskvandJa
Propelleraksel3 Blatt Faltpropeller neu
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlMain UK Sail Cruiser Laminat 2016
ForsejlJa
ForsejlGenua 105% UK sails Cruiser laminat 2016
RigtypePartial Selden neu 2016 höher
Kode 0Nei
SpinnakerNei
GennakkerNei
Dæksel til bomJa
Lazy JackJa
RulningJa
SpinnakerstokJa
Navigasjon
KortplotterJa
KortplotterRaymarine RC 435
LogJa
DybdemålerJa
FiskesøgerNei
VHF-radioJa
VHF-radioDantronic
RadarNei
AutopilotJa
AutopilotSimrad Navigo
LanternerJa
vindmålerJa
Indenbords
BrændeovnJa
KølerJa
ToiletJa
SeptiktankJa
BruserJa
Senge6
Max højde kabine (cm)190
TVNei
StereoJa
OpvarmningNei
Holdtanknicht angeschlossen
DækstømningJa
Satellitt-TV-antenneNei
VaskemaskinNei
OppvaskmaskinNei
Cockpit
RorkultNei
RattJa
SprayhoodJa
Telt i cockpitJa
Hynder i cockpittetJa
Winchen6 Andersen selftailing
Dæk
Teak dækJa
Teak i cockpitJa
Ståben og sikkerhedslinjerJa
SvømmeplatformNei
SvømmestigeJa
WindbreakersNei
Tilbehør
FenderJa
FortøjningslinerJa
Jolle / gummibådNei
BåtkrybbeNei
VinterdækkeJa
LivredderNei
BrandslukkerJa
Diverse
Strøm 230VJa
Batterier3 normal
Vand under trykJa
varmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
Elektrisk ankerspilNei
VandtankJa
CE-godkendtJa
Epirpnein
WatermakerNei

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinavias største kjede av profesjonelle båtmeglere og hjelper hvert år hundrevis av fornøyde kunder med å kjøpe og selge båt.