Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Bavaria
Bavaria 34 - tidløs og ung
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny
Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.
Hva gjør dette skipet spesielt
Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydel
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny
Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.
Hva gjør dette skipet spesielt
Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydelig bedre seilegenskaper sammenlignet med eldre båter.
Ny kjøl og stabilitet:
Den nye kjølen fra X-Yachts med et dypgående på ca. 1,95 m gir mer stabilitet og en bedre kurs, selv på sjøen og i hekkbølger - det er her mange originalversjoner henger etter.
Motor og utstyr:
Mens andre båter i samme alder sliter med eldre motorer og tidkrevende ettermonteringer, er denne Volvo Penta-motoren allerede moderne, økonomisk og lavt belastet. Den sammenleggbare propellen bidrar til effektivitet og jevn gange.
Komfort og interiør:
En sammenlignbar båt bærer ofte preg av bruk, slitt polstring eller utdatert innredning. Her ble møbeltrekk og skum bare fornyet i 2019, sprayhood og kakestativ er moderne, innredningen er godt vedlikeholdt, alt utstyr er funksjonelt - som kjøleskap, kjele, bysse og stekeovn - og det hele er veldig komfortabelt med 6 køyeplasser.
Elektronikk og navigasjon:
Mange eldre Bavaria 34 er utstyrt med enkle instrumenter; her er det derimot en moderne plotter, oppdatert logg/dybde/vindmåling, VHF-radio og godt navigasjonsutstyr - mindre behov for ettermontering, færre bekymringer for den nye eieren.
Konklusjon:
Båten er seilklar og komfortabelt utstyrt - ingen grunn til å ta igjen det tapte når det gjelder ytelse eller sikkerhet. Den som forventer en Bavaria 34 slik den vanligvis tilbys, vil bli overrasket over hvor tidløs og ung denne båten er - med verdiøkende oppgraderinger og nøye vedlikehold.
Fakta om båten:
Historie
* Familieeid siden 1988
* Kontinuerlig vedlikeholdt og omfattende modernisert i flere omganger
* Overordnet tilstand: teknisk og visuelt betydelig bedre enn typisk byggeår
Rigg og seil
* 2016:** Helt ny Selden-rigg (mast og stående rigg)
* Forstørret storseil → mer kraft
* Genua 105 %, UK Sails, touringlaminat
* Eldre genua også tilgjengelig
* Lazyjack-system (2020)
* Gennakeranordning (Selden)
* Spinnakerstang
Kjøl og undervannsskrog
* Ny kjøl fra X-Yachts (Danmark)→ ca. 1,95 m dypgang
* Innebygd for bedre stabilitet og seilegenskaper 2007 laminert
Motor og fremdrift
* Volvo Penta D1-20, 2009
* Svært få motortimer
* Sammenleggbar propell
* Manuell lensepumpe
Dekk- og riggutstyr
* 6 selvhalende Andersen-vinsjer
* Harken rullgenua, Harken-blokker på dekk, storskot avbøyd inn i cockpit
* Sprayhood (2020)
* Kakebod (2020)
Interiør og komfort
* Nytt møbeltrekk og skum (2019)
* Teakdekk fra båtsnekkeren Glücksburg
* 6 køyeplasser
* Bysse: gasskomfyr med stekeovn (2-bluss), kjøleskap
* Kjele (ca. 4 år gammel)
* Cockpitdusj
* Toalett (holdingtank tilgjengelig, men for øyeblikket frakoblet)
Navigasjon og elektronikk
* Tacktick vindmåler trådløs
* Tacktick logg- og dybdemåler (modernisert) trådløs
* VHF-radio Dantronik gammel
* Raymarine RC 435 plotter
* Radio
Spesielle styrker sammenlignet med en typisk Bavaria 34 (1988)
* Ny Selden-rigg (2016) + større seil → betydelig bedre seilegenskaper
* Dyp kjøl fra X-Yachts (1,95 m) → mer stabil og raskere
* Motor mer moderne og med lav kjørelengde → ingen bekymringer som med originale motorer
* Komfortoppgraderinger (møbeltrekk, sprayhood, kakestativ, kjele, innredning)
→ ser ut som en yngre båt
* Modernisert navigasjons- og elektronisk utstyr → Umiddelbart klar til å seile
Bavaria 34 - teknisk og optisk som ny
Denne Bavaria 34 (bygget i 1988) er ikke en båt som bærer preg av sin alder - på mange områder overgår den forventningene man vanligvis har til båter fra 80-tallet. Den har vært i familiens eie i flere tiår og har blitt kontinuerlig modernisert, vedlikeholdt og optimalisert. Hun kombinerer klassisk konstruksjon og romslig komfort med moderne oppgraderinger som ellers bare finnes på mye yngre båter.
Hva gjør dette skipet spesielt
Rigg og seil:
Mange Bavaria 34 fra denne epoken har en standard rigg, et mindre storseil og en konservativ genua. Ikke slik med denne modellen: Med en komplett Selden-rigg fra 2016, større storseil og 105 % genua har du betydel