Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Contrast 33
Contrast 33 var en hit fra det øyeblikket den ble presentert første gang. Den første modellen ble vist i 1978, mens denne ble bygget i 1988. Over 250 båter er bygget, og båten har et solid rykte for kvalitet og er en ekte klassiker. Båten ble utviklet uten å være styrt av noen måleregler, men seilegenskapene ble satt først. Hun var dermed en "kontrast" (derav navnet) til konkurrerende båter som Scampi, Linjett 32, Comfort 32, Comfortina og andre, som med sine brede skrog og smale akterskip var hemmet av den nå utdødde IOR-regelen. Det betyr at Contrasten fortsatt er en moderne båt med sin litt slankere og mer lineære skrogform uten den fartsbegrensende måleregeltilpasningen. En forgjenger til de fleste av dagens nybygde båter.
Contrast 33 var en hit fra det øyeblikket den ble presentert første gang. Den første modellen ble vist i 1978, mens denne ble bygget i 1988. Over 250 båter er bygget, og båten har et solid rykte for kvalitet og er en ekte klassiker. Båten ble utviklet uten å være styrt av noen måleregler, men seilegenskapene ble satt først. Hun var dermed en "kontrast" (derav navnet) til konkurrerende båter som Scampi, Linjett 32, Comfort 32, Comfortina og andre, som med sine brede skrog og smale akterskip var hemmet av den nå utdødde IOR-regelen. Det betyr at Contrasten fortsatt er en moderne båt med sin litt slankere og mer lineære skrogform uten den fartsbegrensende måleregeltilpasningen. En forgjenger til de fleste av dagens nybygde båter.
"En rask, moderne og romslig familiebåt uten kompromisser", var den enstemmige dommen. Contrast 33 har en LYS på 1,16 og regnes som en rask og velseilende båt. Contrast 33 har hatt stor suksess på regattabanene, blant annet i Gotland rundt, Själland rundt og Tjörn rundt. Contrast 33 har mange av de egenskapene som bidrar til gode prestasjoner. Hun er som sagt en litt smalere båt enn de vanlige 33-foterne. Baugen er tydelig skarp og bredden i vannlinjen er moderat. Perfekt rorfølelse og stiv når vinden tar seg opp.
Contrast 33 er lett å seile og rask, men samtidig romslig og trygg. En gjennomtenkt dekkslayout med et flatt dekk gjør 33-en enkel å jobbe med. Cockpiten er veldig stor, og genua- og storfallene er trukket inn i den. Den trimmbare riggen av 7/8-delt type uten akterstag gir sammen med skrogformen svært gode fartsegenskaper. Med en rullefock som denne båten har, eller en liten kryssfokk, seiler du lett en Contrast 33 alene.
Cockpiten har plass til en hel familie, og alle kan sitte komfortabelt, selv på de pent avrundede sidene. Det brede akterskipet har romslige stuverom, og det er solide forsterkninger under vinsjer og skotskinner.
Romslig forpigg for to personer og dobbeltkøye i akterskipet. Funksjonelt toalett rett til babord for trappen med nyere elektrisk spyling og septiktank. To langsgående sofaer gir god plass rundt spisebordet og ekstra soveplasser ved behov. Navigasjonsbordet er plassert på babord side.
Wallas varmeapparat
Plotter
Autopilot Autohelm 1000 oppgradert til 2000
Elektrisk toalett med septiktank (dekksdrenering)
VHF RADIO
Stereoanlegg
Seilgarderobe:
Storseil
Fokk
Genua 3
Genua 1
2 spinnakere (62 og 85 kvadratmeter)
Kontakt meg for visning:
Anders Madsen
madsen@yachtbroker.se
+45 709183609
Contrast 33 var en hit fra det øyeblikket den ble presentert første gang. Den første modellen ble vist i 1978, mens denne ble bygget i 1988. Over 250 båter er bygget, og båten har et solid rykte for kvalitet og er en ekte klassiker. Båten ble utviklet uten å være styrt av noen måleregler, men seilegenskapene ble satt først. Hun var dermed en "kontrast" (derav navnet) til konkurrerende båter som Scampi, Linjett 32, Comfort 32, Comfortina og andre, som med sine brede skrog og smale akterskip var hemmet av den nå utdødde IOR-regelen. Det betyr at Contrasten fortsatt er en moderne båt med sin litt slankere og mer lineære skrogform uten den fartsbegrensende måleregeltilpasningen. En forgjenger til de fleste av dagens nybygde båter.