Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Omega 30S
"Alfa Omega" - totalrenovert klassiker fra Vindö verft
Omega 30S er designet av den anerkjente newzealandske båtdesigneren Ron Holland, som er kjent for sine elegante og seilende design. Modellen er bygget på det tradisjonsrike Vindö-verftet i Sverige, som i flere tiår har stått for håndverk av ypperste klasse når det gjelder konstruksjon, materialvalg og innredning.
Omega 30S er en stabil, harmonisk og hurtigseilende familiebåt som ikke er designet etter noen bestemt måleregel, men med fokus på komfort, seilegenskaper og estetikk. Den er enkel å håndtere - selv for én person - takket være den selvvendende rullefokken, storseilet med gjennomgående lekter, lazybag, enkeltlinetau og selvstyring, og alle fall og liner er ført tilbake til cockpiten.
Cockpiten er romsli
Omega 30S er designet av den anerkjente newzealandske båtdesigneren Ron Holland, som er kjent for sine elegante og seilende design. Modellen er bygget på det tradisjonsrike Vindö-verftet i Sverige, som i flere tiår har stått for håndverk av ypperste klasse når det gjelder konstruksjon, materialvalg og innredning.
Omega 30S er en stabil, harmonisk og hurtigseilende familiebåt som ikke er designet etter noen bestemt måleregel, men med fokus på komfort, seilegenskaper og estetikk. Den er enkel å håndtere - selv for én person - takket være den selvvendende rullefokken, storseilet med gjennomgående lekter, lazybag, enkeltlinetau og selvstyring, og alle fall og liner er ført tilbake til cockpiten.
Cockpiten er romslig og funksjonell, med lange kistebenker (over 2 meter), teak på dekk og benker og høy komfort med solide ryggstøtter.
I le er båten lys, oversiktlig og innbydende, med stor lugaråpning, romslig salong, langsgående pantry med dobbel vask, frontåpent kjøleskap og gassovn med to brennere.
"Alfa Omega" er trolig en av de mest omfattende og velutførte ombyggingene av en Omega 30S i Danmark. I løpet av det siste tiåret er det investert et større beløp enn dagens prisantydning i en grundig teknisk og kosmetisk oppgradering fra mast til kjøl. Resultatet er en båt som er i eksepsjonelt god stand - helt klar til å seile, uten behov for ytterligere tiltak. Det foreligger omfattende dokumentasjon på så å si alle utbedringer og utskiftninger som er utført.
Utvalgte forbedringer og utskiftninger, detaljert liste tilgjengelig på forespørsel:
Generelt:
- 2016: Isotherm CR49-kjøleskap (oppdatert styring og termostat 2024, påfylling av kjølemiddel 2024)
- 2017: Rorlager skiftet ut
- 2019: Vannpolert og ny lakkering
- 2020: Alle septerføtter byttet ut
- 2020: Alle skroggjennomføringer skiftet ut, inkludert flere for TruDesign
- 2022: Nye puter og madrasser i kaldskum med ull/polyestertrekk (LC Boligmontering)
- 2023: Ny sprayhood med griperekke, cockpittelt og lazybag - alt med nye oppheng i rustfritt stål
- 2022-2025: Nye kraner, slanger, gassinstallasjon, ventilasjonssystem, toalett, vask og sjøventiler
- 2024: Nye luker, skyvedeksel og akrylluker fra Plexifix
Rigg og seil:
- 2014: Doyle selvslående fokk med vertikale stagseil
- 2014: Doyle gennaker (nesten ubrukt)
- 2017: Andersen ST12 skødevinge for selvslående fokk
- 2018: Komplett ny Seldén-mast (konisk med lang mastekran), bom med enkeltlinetau, stangspark, all stående og løpende rigg (Dyneema-fall), nytt Furlex 104S rulleforstag, baugspryd og Seldén-blokker
- 2020: OneSails radialskåret storseil med gjennomgående lekter og to enkeltlinetau
Motor og teknologi
- 2015: Yanmar 2YM15 (15 hk), ferskvannskjølt, ny girkasse, ny Flexofold 2-bladet propell, nye slanger og Vetus lyddemper - motoren har årlig service (ca. 606 timer)
- 2021: Nye kjølbolter i rustfritt stål og ny kjølskjøt (Olsens Yachtværft)
- 2024: Modernisering av det elektriske anlegget (samleskinner, riktig dimensjonerte kabler og sikringer)
Elektronikk:
- 2018 2 x 85 ah forbruksbatterier fra Varta
- 2019: Simrad 7GO XSE plotter med Navionics Scandinavia
- 2020: Philipi STV208 tavle og 230V landstrømsanlegg (med galvanisk skillebryter, HPFI og Victron lader)
- 2020: Silva skottkompass
- 2025: Shakespeare Squatty Body VHF-antenne
Ekstrautstyr og tilbehør:
- Raymarine ST2000 selvstyrende system
- Støpte dørktepper og cockpitbord (Lagun)
- 2024: Vinterpressring i Fibertex F43S UV-spesial
- Akterplattform med gennakerbrakett
- Techimpex Classic komfyr med 2 brennere
- Symmetrisk spinnaker (Dansails) og spinnakerstang
- 12 kg Bruce-anker med kjetting/tau
- Brannslokkingsutstyr, fendere, fortøyninger, filtre etc.
"Alfa Omega" er et helt eksepsjonelt eksemplar - en klassisk, vakker og seilklar Omega 30S, som er blitt tatt vare på og kontinuerlig oppdatert med stor omhu. En unik mulighet for den kvalitetsbevisste seileren som ønsker en båt med sjel, komfort og moderne driftssikkerhet.
Omega 30S er designet av den anerkjente newzealandske båtdesigneren Ron Holland, som er kjent for sine elegante og seilende design. Modellen er bygget på det tradisjonsrike Vindö-verftet i Sverige, som i flere tiår har stått for håndverk av ypperste klasse når det gjelder konstruksjon, materialvalg og innredning.
Omega 30S er en stabil, harmonisk og hurtigseilende familiebåt som ikke er designet etter noen bestemt måleregel, men med fokus på komfort, seilegenskaper og estetikk. Den er enkel å håndtere - selv for én person - takket være den selvvendende rullefokken, storseilet med gjennomgående lekter, lazybag, enkeltlinetau og selvstyring, og alle fall og liner er ført tilbake til cockpiten.