Live Aboard and well maintained Cruising Motor Yacht
Merke
Trader 47 Aft cabin motor boat
Modell
Cruising Motor Yacht and Live-Aboard
År
1991
Motor
2 * Caterpillar 3208
Brændstof
Diesel
Lengde
13,85 m (45,4 ft)
Bredde
4,2 m (13,8 ft)
Dybde
1,5 m (4,9 ft)
Vekt
17 ton
Skrog
Glassfiber
Location
Portimao, PT
EUR 158 000
NOK 1 855 500*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
TRADER 47 – 1991 – Motor Yacht - EU VAT Paid status
TRADER 47 - 1991 - status som betalt EU-moms
Bo om bord og godt vedlikeholdt Cruising Motor Yacht i Portimao, Portugal.
Vil du bo om bord i en båt? Kanskje du er ute etter et rimeligere liv i vannkanten eller en alternativ livsstil - uansett har båtlivet mange fordeler. Når det er sagt, er det viktig å velge riktig båt for at du skal trives. Som en tommelfingerregel vil vi generelt anbefale å kjøpe en yacht på over 40 fot, og 50 fot er et godt sted for liveaboards, siden de fortsatt er relativt enkle å håndtere og betjene.
Her er hun - en romslig yacht som er perfekt for å bo ombord og ligge for anker her på Algarve-kysten eller kanskje på langtur.
Dette er en ekte familiemotoryacht med sjenerøs innkvartering som
TRADER 47 - 1991 - status som betalt EU-moms
Bo om bord og godt vedlikeholdt Cruising Motor Yacht i Portimao, Portugal.
Vil du bo om bord i en båt? Kanskje du er ute etter et rimeligere liv i vannkanten eller en alternativ livsstil - uansett har båtlivet mange fordeler. Når det er sagt, er det viktig å velge riktig båt for at du skal trives. Som en tommelfingerregel vil vi generelt anbefale å kjøpe en yacht på over 40 fot, og 50 fot er et godt sted for liveaboards, siden de fortsatt er relativt enkle å håndtere og betjene.
Her er hun - en romslig yacht som er perfekt for å bo ombord og ligge for anker her på Algarve-kysten eller kanskje på langtur.
Dette er en ekte familiemotoryacht med sjenerøs innkvartering som gir fullstendig privatliv i akterlugaren. En praktfull salong med høyt bord, velutstyrt bysse og gardiner på akterdekket som gir fullstendig avskjerming når det trengs.
Når du kommer inn i båten, kommer du til det store akterdekket med fast tak som beskytter mot sol og regn. Her er det plass til et stort bord med plass til 6-8 gjester, eller til salongmøbler eller lenestoler. Et perfekt sted å underholde, grille og ha tilgang til badeplattformen og jollen.
Når du kommer inn i båten, går du ned en vakker, lakkert trapp til hovedsalongen. Her finner du en stor sofa og et stort bord på babord side, slik at du kan se på favoritt-TV-en eller filmene dine fra den takmonterte projektoren på den store videoskjermen på styrbord side. Her kan du nyte 360 graders utsikt fra de fantastiske vinduene med UV- og solbeskyttelsesfilm. Her har du også direkte tilgang til både kjøleskap for drikkevarer og ismaskin. I den fremre delen av salongen har du navigasjonsområdet med alle nødvendige instrumenter og et stort ekstra sete som vender forover, noe som er praktisk for passasjerer på tur og inne i stedet for på flybridge.
Når du går noen trinn nedover, finner du den første gjestelugaren på babord side med to separate senger og rikelig med stuverom. På styrbord side er det bad med toalett og et stort dusjområde.
I den fremre delen ligger det store og luksuriøse gjesterommet med en enorm dobbeltseng og store garderobeskap - og med direkte tilgang til det nevnte badet.
Bak salongen, ned noen trappetrinn, kommer du inn på kjøkkenet med både elektriske og gassbluss for matlaging samt stekeovn og diverse hvitevarer, kjøleskap osv.
Videre akterover - er det store hovedsoverommet med en stor dobbeltseng, små bord på hver side samt plass på begge sider som "kontorplass" eller hva som måtte være praktisk. Videre er det masse plass i skuffer, store garderobeskap osv. Fra sengen har man til og med store vinduer slik at man kan nyte havutsikten liggende i sengen samt nyte lyset som strømmer inn på dagtid. Fra hovedsoverommet er det direkte / ensuite tilgang til hovedbadet, med elektrisk ferskvannstoalett og dusj - og til og med et lite badekar. Alle lugarer har både oppvarming og kjøling.
Teakdekket på den fremre delen av båten er oppgradert til komfortabelt korkdekk, mens det vakre teakdekket på sidene og akterdekket er beholdt.
Trader 47 gir deg perfekt komfort for alle. Trader 47 er produsert av Tarquin-Taiwan og ble levert til den første eieren i England og har bare to eiere, som begge har hatt henne i den beskyttede Marina de Portimao. Anilla Too er godt vedlikeholdt og har fått mange oppgraderinger de siste par årene. Kritiske ting som teakdekk, møbeltrekk, Bimini, solcellepaneler, lading, elektrisitet og motorer oppgradert og / eller pent gjort om eller vedlikeholdt av nåværende eier.
Første eier fikk henne levert i Storbritannia, registrerte henne i Portugal og seilte til Sør-Europa - Middelhavet, tilbrakte tid på Balearene og langs Algarve-kysten og endte opp i Portimao som hjemmehavn. Nåværende eier kjøpte henne sommeren 2022, registrerte henne i Sverige, men holdt henne på den fantastiske køyen i Marina de Portimao og gjorde kortere turer langs Algarve-kysten og ankret langs denne vakre kysten og fine ankringsplasser. Den nåværende eieren gjorde mye vedlikehold og oppgraderinger og bodde om bord på deltid. Private omstendigheter gjør dessverre at eieren nå overlater båten til en ny eier. Alt i alt er denne Trader Motor Yacht et eksepsjonelt fartøy som kombinerer eleganse, luksus og ytelse. Denne yachten er ideell for cruising og underholdning, og er et must for alle som ønsker den ultimate båtopplevelsen.
Arbeid/oppdateringer/renoveringer på Annila Too 2022 til 2023
Skrog, dekk, dekkshus og akterdekk
- Total rengjøring, rubbing og voksing av hele båten.
- Fjerning av teak på fordekket, epoksybehandling og nytt korkdekk.
- Sliping og ompussing av sidedekk, akterdekk og flybridge-teakdekk
- Skrogbeskyttelse i rustfritt stål under alle klosser
- Nye klosser i rustfritt stål midtskips, på styrbord og babord side
- Fjerning og montering av badeplattformen for å gjøre den vanntett
- Ny montering av redningsflåte i rustfritt stål på akterdekket
- Alle trinn på trappene til flybridge og badeplattform er forsterket med rustfrie stålplater under teaktrinnene.
- Teakribbene på badeplattformen er delvis forsterket med ekstra teakplanker under de opprinnelige.
- Legging av aluminiumslister for seilduk rundt taket på akterdekket
- Nytt Lofrans Tigress ankervinsj
- Ny 75 m 10 mm galvanisert kjetting
- 3 stk 410 W solcellepaneler på akterdekkets tak
- Fjernstyrt LED-lys på akterdekkets tak
- Ny bimini-flybridge inkludert avtakbar ekstra del som kan kobles til radarbuen
- Fastmontert landvannsfilter og kullfilter på styrbord side på akterdekket
- Ny antifouling 2023
Maskinrom
Caterpillar-motorer
- Totalrenovering av begge motorenes sjøvannspumpe
- Bytte av alle anoder på begge motorer
- Bytte av alle reimer
- Totalrenovering av begge eksosbøyene (rustfritt stål) sammen med nye eksosslangekoblinger
- Bytte av en av to eksosalarmsensorer. En til i reserve.
- Bytte til ny dynamo på styrbord side
- Renovering av dynamo på babord side, Mastervolt
- Bytte av olje- og drivstoffilter på begge motorer
- Oljeskift i begge motorer og girkasser (for å korrigere oljekvaliteten)
- Renovering av begge startere på de respektive motorene
- Utskifting av impellere på begge motorer
- Utskifting av alle cutlass-lagrene på begge akslene
- Kontroll av at begge akslingene er helt rette.
- Sliping og maling av propeller og aksler
- Korrekt innfesting av aksel til girkasse
Onan dieselgenerator
- Nytt forfilter for drivstoff, RACOR 200, inkludert ny drivstoffslange til Onan
- Bytte av anode
- Skifting av olje
- Bytte av drivstoff- og oljefiltre
Husets batteribank
- 4 nye Varta N5 220Ah våte, kraftige batterier
- Delvis nye kabler
Startbatteri
- 1 nytt Varta N5 220Ah våtbatteri for tung belastning
- Ny automatisk midlertidig kobling til husbatteriet ved start av motorene
Inntaksfiltre for sjøvann
- Rengjort og kontrollert
Elektrisitet, lader, inverter og solcellelader
- Ny Studer vekselretter/lader 12v 160A/2000W kapasitet
- Ny Studer solcellelader, 80A
- Nye 230 AC-kabler til kabelsentral
- Temperaturføler
- Sikringer på alle direktekoblinger til husbankbatterier, lett tilgjengelig.
- Fjernstyringsenhet tilkoblet i pilothuset
- Fjernkommunikasjonsenhet for fjernovervåking av Studer-systemet
Generelt
- Nye gulvfliser mellom motorene
- Ny stige i rustfritt stål som gjør det enkelt å komme inn i og opp fra maskinrommet.
- Ny Johnson ferskvannspumpe med høy kapasitet, 20 l/min.
- Ny Johnson lensepumpe i hovedlugaren.
Pilothus
Navigasjon og elektronikk
- Konverteringsenhet for å konvertere analoge motorsensordata til digitalt format
- Multidisplay installert på flybridge for å vise nmea 0183- og 2000-data samtidig
- MPX 3-multiplexor for håndtering av nmea 0183- og 2000-data
- Raspberry Pi for Signal K-kommunikasjon
- Simrad NSE 12-plotter med bredbåndsradar, DST 800 logg/dybde- og fartssensor
- Fjerning av det andre eldre Simrad-systemet inkludert mange av de tilkoblede kablene
- ACR AIS B+ sender og mottaker med egen VHF- og GPS-antenne
- Separat nmea 2000 GPS-antenne som reserve hvis det oppstår problemer med hoved-GPS-en.
- Rengjøring av alle kabelkontakter for instrumenter
- Takholder for videoprojektor og videoskjerm på styrbord side
Puter i sofaen
- Nye på hovedsofaen og den mindre sofaen på styrbord side
Gardiner
- Nye i førerhus, kjøkken og akterlugar
Belysning
- LED-lys implementert i førerhus, kjøkken og delvis i akterlugaren
Kjøkken
- Kjøkkenvifte er skiftet ut og kapasiteten er økt
- Ekstra 230 AC-uttak
- Nytt kjøleskap på kjøkkenet
- Fjerning av gammel oppvaskmaskin og installasjon av ny kjøkkenskuff
- Kullfilter på vannkranen på kjøkkenet
Generelt
- Fjernstyring av gass på/av for koketopp på kjøkkenet
- UV-/solbeskyttelsesfilm på side- og aktervinduer
Akterlugar
Plass under sengen
- Vanntankluker skiftet til rustfritt stål
- Utskifting og/eller tetting av vannuttak
- Jordkabler og kontakter rengjort
- Rengjøring av elektriske kontakter til styring, hydraulikk osv.
- Installasjon av ny ventilasjonsslange til vanntankene akterut
- Utskifting av én hydraulikkslange til trimplanet og påfylling av hydraulikkolje til enheten
Generelt
- UV/SOL-beskyttelsesfilm på vinduer
Fremre lugar
- Rengjøring av ankerkjettingskapet
- Nytt sjø-/ferskvannsuttak installert på dekk
- Ny sensor for vannstand i vanntanken
Reservedeler
- Filtre for Caterpillar, Onan og Racor
- Belter
- Anoder til Caterpillar og Onan
- Filtre og erstatningsenheter til Watermaker
Highfield-jolle
- Spesielle hjul på hekken, avtakbare
- Vann-/drivstoffilter til bensinpåhengsmotor
- Totalsjekk av Honda utenbordsmotor
Spesifikasjoner og utstyr:
MODELL: Trader 47 Akterkabin motorbåt
ÅR: 1991
Båtnavn: Annila Too
Lengde: 13,85m
Bredde: 4,20
Dybdegående: 1,5
Vekt: ~17 000 kg
Skrog: GPR
Motor(er) Modell: Caterpillar 3208 * 2
År: 1991, begge
Motortimer: ~3300 på begge
Serienummer: 1221556 og S-01221555
Drivverk: Axis / Saildrive / : rettaksler
Propell: Faste bronsepropeller
Drivstofftanker: Stål, 2*1200l
Baugpropell: Ja
Davits: Rustfritt stål med elektriske motorer
Landgang: Hydraulisk/elektrisk fjernkontroll. 2 m
Flybridge: Bimini-trekk
Batteri og lading: Studer-lader og invertersystem (12/160A og 2000W) inkl. solpanellader (80A) med fjernkontroll og støtte for fjernkommunikasjon.
Landstrøm: 220 V
Strøm fra båt: 12 volt
Inverter for 220v med innvendige stikkontakter i forreste lugar, styrhuset, kjøkkenet og akterlugaren
Lader: Studer XTM 2000-12
Generator: 50 A på hver motor
Generator: Onan 6,5 Kw dieselgenerator fra 1998
Solcellepaneler og styringer: : 3 stk 410W solcellepaneler på akterdekkets tak. Studer Variotrack 80A lader
Oppsett av batterier
Husbank: 4*220 Ah Varta N5 våte batterier
Startbatteri: 220 Ah Varta N5 våtbatteri. Midlertidig koblet til husbanken når motorene startes.
Onan startbatteri: Optima blå
Batteribank for baugpropell: 2*50 Ah AGM-batterier
Navigasjon/Instrumenter:
Simrad NSE 12 Plotter inkl. multiinstrument på flybridge
Radar Simrad digital radar
AIS B+ med egen antenne
VHF - 2 separate enheter, hvorav en med eget nødbatteri
Teltonika 4G ruter med ekstern antenne.
Vann, oppvarming, sanitæranlegg:
Vanntanker: Aktertank 2*250l GRP og vanntank forut 450l rustfritt stål.
Oppvarmingssystem: AC-system som kan kjøre både kald og varm luft. Ekstra radiator i maskinrommet
Toaletter manuelle/elektriske etc: Manuelt toalett forut og elektrisk ferskvannstoalett akter
Kjøkken: Kokeplate kombinert elektrisk og gass. To kokeplasser på hver side. Kombinert stekeovn og mikrobølgeovn. Evakueringsvifte over kokeplaten.
Lensepumper: 2 akter og 2 i midten.
Dusjer: Ute/inne: 2 dusjer inne i båten og 1 på badeplattformen akter.
Kjøleskap, fryser: 1 kjøkkenkjøleskap, 1 drikkevarekjøleskap, 1 ismaskin/fryser
Anker/kjetting: Rocna 33 kg anker med 75 m galvanisert kjetting og Lofrans Tigress ankervinsj med fjernkontroll.
Jolle/utenbordsmotor: Highfield 4,2 m med 15 hk Honda 4-takts utenbordsmotor
Badestige
Siste opphaling: 2023
Antifouling: 2023 april, Internattional Micron 350
Sikkerhetsutstyr: 8 oppblåsbare redningsvester (2022), EPIRB
TRADER 47 - 1991 - status som betalt EU-moms
Bo om bord og godt vedlikeholdt Cruising Motor Yacht i Portimao, Portugal.
Vil du bo om bord i en båt? Kanskje du er ute etter et rimeligere liv i vannkanten eller en alternativ livsstil - uansett har båtlivet mange fordeler. Når det er sagt, er det viktig å velge riktig båt for at du skal trives. Som en tommelfingerregel vil vi generelt anbefale å kjøpe en yacht på over 40 fot, og 50 fot er et godt sted for liveaboards, siden de fortsatt er relativt enkle å håndtere og betjene.
Her er hun - en romslig yacht som er perfekt for å bo ombord og ligge for anker her på Algarve-kysten eller kanskje på langtur.
Dette er en ekte familiemotoryacht med sjenerøs innkvartering som