Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
X-Yachts of Denmark X-40 2006
X-Yacht X-40 - 2006
En dyktig cruiser/racer fra danske X-Yachts - bygget for seilere som krever både fart og komfort.
Konstruksjon og design
X-40 er designet av Niels Jeppesen og produsert på X-Yachts-verftet i Haderslev. Båten er konstruert med X-Yachts' velkjente stålbåtramme, som sikrer optimal styrke og stivhet i skroget. Det betyr en båt som tåler røft vær uten at det går på bekostning av sikkerhet eller seilegenskaper.
Skroget er vakuumstøpt i sandwichkonstruksjon med Divinycell, noe som gir en lett, men ekstremt sterk struktur samtidig som vekten reduseres for bedre ytelse.
Svært godt vedlikeholdt, med jevnlig service, og i 2023 fikk den store oppdateringer og vedlike
X-Yacht X-40 - 2006
En dyktig cruiser/racer fra danske X-Yachts - bygget for seilere som krever både fart og komfort.
Konstruksjon og design
X-40 er designet av Niels Jeppesen og produsert på X-Yachts-verftet i Haderslev. Båten er konstruert med X-Yachts' velkjente stålbåtramme, som sikrer optimal styrke og stivhet i skroget. Det betyr en båt som tåler røft vær uten at det går på bekostning av sikkerhet eller seilegenskaper.
Skroget er vakuumstøpt i sandwichkonstruksjon med Divinycell, noe som gir en lett, men ekstremt sterk struktur samtidig som vekten reduseres for bedre ytelse.
Svært godt vedlikeholdt, med jevnlig service, og i 2023 fikk den store oppdateringer og vedlikehold ved X-Yacht-verftet i Haderslev.
Dette inkluderer nye Elvstrøm-seil, rullebom, Coppercoat bunnmaling og mye mer. Alt utført av X-Yacht dokumentasjon er tilgjengelig.
I 2024 ble batteriene og putene i salongen byttet ut, også av X-Yacht.
Den dype T-kjølen med blybulb gir et lavt tyngdepunkt og dermed god stabilitet, mens den høye riggkonstruksjonen gir et effektivt seilareal som utnytter selv lette vinder.
Dimensjoner
Lengde (LOA): 12,19 m
Lengde ved vannlinjen (LWL): 10,67 m
Bredde: 3,80 m
Dybgang: 2,10 m (standard kjøl)
Deplasement: ca. 7 450 kg
Ballast: 3 350 kg
Motor og teknologi
Motor: Yanmar D2-40 40 HK diesel, seildrev
Drivstofftank: ca. 150 liter
Ferskvannstank: ca. 350 liter
Dieselvarmesystem for komfort i kjøligere klima
Rigg og seil
9/10 fraksjonert rigg i aluminium
Ror og dihedral stagseil
Storseil på rullebom (2023)
Genua på rullestag (2023)
Spinnaker/genaker-utstyr
Dekksutstyr fra Andersen. To speedvinsjer og en elektrisk vinsj
Teakdekk og cockpit - elegant og praktisk
Elektronikk og navigasjon
Raymarine navigasjonspakke (kartplotter, logg, ekkolodd, vindinstrument)
VHF-radio
AIS-transponder
Kompass og backup-navigasjon
Innvendig design
X-40 er kjent for sin høye kvalitet, velutstyrte og luksuriøse innredning. Interiøret er utført i teak med mye lys og gjennomtenkte løsninger.
Salong: Stor og lys med et sammenleggbart bord, to sofaer og rikelig med skapplass
Byssa: L-formet med dobbel vask, gasskomfyr/ovn, kjøleskap og rikelig med benkeplass
2 romslige lugarer med doble køyer og god skapplass
2 store toaletter med vask, dusj og toalett
Fremhevede funksjoner
Dansk kvalitet fra øverste hylle
Utmerket racingpotensial uten at det går på bekostning av turkomforten
Rask og trygg seilbåt som kan håndteres av et lite mannskap
Elegante linjer som aldri går av moten
Robust konstruksjon og dokumentert holdbarhet
Denne X-Yacht X-40 fra 2006 er et opplagt valg for seilere som ønsker en seriøs cruiser som er klar for helgeturer, langturer og kappseilas.
X-Yacht X-40 - 2006
En dyktig cruiser/racer fra danske X-Yachts - bygget for seilere som krever både fart og komfort.
Konstruksjon og design
X-40 er designet av Niels Jeppesen og produsert på X-Yachts-verftet i Haderslev. Båten er konstruert med X-Yachts' velkjente stålbåtramme, som sikrer optimal styrke og stivhet i skroget. Det betyr en båt som tåler røft vær uten at det går på bekostning av sikkerhet eller seilegenskaper.
Skroget er vakuumstøpt i sandwichkonstruksjon med Divinycell, noe som gir en lett, men ekstremt sterk struktur samtidig som vekten reduseres for bedre ytelse.
Svært godt vedlikeholdt, med jevnlig service, og i 2023 fikk den store oppdateringer og vedlike