Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Beneteau Blue II - E-Torque electrical engines from 2013
Seilkatamaranen Beneteau Blue II ble designet av Philippe Briand og produsert av Beneteau i kanskje bare 25-30 eksemplarer. Denne modellen, som ble produsert i 1987, har gjennomgått en omfattende renovering og oppdatering siden den nåværende eieren kjøpte fartøyet i 2011. Fartøyet er nå i både kosmetisk og teknisk utmerket stand og er 100 % klar for sjøsetting.
Beneteau Blue II er en pålitelig og romslig katamaran som byr på utmerkede seilegenskaper og komfort for både korte og lange seilaser. Designet resulterer i et velbalansert fartøy, noe som gjør den til et populært valg blant seilentusiaster på jakt etter en allsidig og håndterbar flerskrogsbåt. Beneteau Blue II er også egnet for kystseiling på grunn av den lave dybgang
Seilkatamaranen Beneteau Blue II ble designet av Philippe Briand og produsert av Beneteau i kanskje bare 25-30 eksemplarer. Denne modellen, som ble produsert i 1987, har gjennomgått en omfattende renovering og oppdatering siden den nåværende eieren kjøpte fartøyet i 2011. Fartøyet er nå i både kosmetisk og teknisk utmerket stand og er 100 % klar for sjøsetting.
Beneteau Blue II er en pålitelig og romslig katamaran som byr på utmerkede seilegenskaper og komfort for både korte og lange seilaser. Designet resulterer i et velbalansert fartøy, noe som gjør den til et populært valg blant seilentusiaster på jakt etter en allsidig og håndterbar flerskrogsbåt. Beneteau Blue II er også egnet for kystseiling på grunn av den lave dybgangen, noe som gjør det mulig å navigere i grunt farvann som enskrogsbåter kanskje unngår.
"Vi to" har en romslig og lys planløsning med rikelig med stuveplass. Midtskips er det en svært lys og komfortabel salong, takket være det store glasspartiet og skyvedøren til cockpiten og vinduspartiet forut. Det er en dobbeltlugar og pantry på styrbord side og en dobbeltlugar og separat toalett på babord side. I cockpiten er det rikelig med sitteplasser ved cockpitbordet, og det er praktisk å betjene vinsjen og manøvrere båten med ratt, kartplotter og ekkolodd på både styrbord og babord side.
"Vi to" er et ekstremt vakkert og oppdatert eksempel på et allsidig flerskrogsfartøy med utmerkede seilegenskaper og et imponerende utstyrsnivå, inkludert de elektriske motorene fra 2013 med batterier fra 2021.
Ta en titt på utstyrslisten og sammendraget nedenfor, og kontakt meg for ytterligere informasjon.
Generelt:
- Kontinuerlig renovert og oppdatert siden 2012, inkludert osmosebehandling og utskifting med E-Torque elektriske motorer i 2013.
- Styreposisjon på begge sider med motorkontroll på styrbord side.
- Utrolig lettmanøvrert på grunn av de to motorene med stor avstand mellom dem.
- Utmerkede seilegenskaper, blant annet på grunn av den lave vekten.
- Omtrent samme hastighet i knop som vindhastigheten i meter per sekund (f.eks. 6 nm = 6 knop, 10 nm = 10 knop).
- Seiler opp til 15 knop og kan holde 11 knop over lange distanser (f.eks. eierens tur fra Samsø til Rørvig).
Utstyr:
- Garmin 722 plottere på begge sider, koblet sammen med Ethernet.
- Raymarine autopilot med fjernkontroll.
- VHF og AIS-mottaker.
- Eberspächer oljekjel for oppvarming.
- Fusion musikkanlegg.
- 20 kg. Rocna hovedanker forut og nytt Fortress FX-16 aluminiumsanker akterut.
- Relativt ny Aquaquick Rib hengende på "hylle" under/bak cockpiten.
- Dusj på badeplattformen (kaldt vann).
- Cockpittelt og trekk til madrasser/puter (2023).
Seil:
- Genua (ca. 2012).
- Kode 0 (2022).
- Spiler (eldre, men svært lite brukt).
- Storseil (eldre - men OK).
Motor og elektrisk utstyr:
- To 10 kW elmotorer fra E-Torque hver med 10 kW litium 48V batterier fra 2021.
- Rekkevidde ca. 40 nautiske mil.
- Gori 2-bladet sammenleggbar propell.
- 720 W solceller som lader ett av de to 10 kW 48V-batteriene.
- Kombinert lader/omformer for ett av 48V-batteriene, som konverterer til 220V og distribuerer strøm til det andre 48V-batteriet og via separate ladere til to 100 Ah forbruksbatterier.
- Det er også mulig å lade batteriene via 220 V landstrøm.
Planløsning:
- Pantry i styrbord skrog med kjøleboks.
- Stor salong med god utsikt forover og akterover.
- Stor cockpit med Flexiteak-gulv, godt beskyttet og med fine puter.
- Nytt cockpittelt som gjør cockpiten om til en ekstra sittegruppe i dårlig vær.
- Stor trampoline, populært tilholdssted for store og små, perfekt for leker som kiteutstyr og SUP-brett.
- To store forrom, hvorav det ene har oljefyrt varmeovn (20 liters tank).
- Under gulvet i forrommene er det en 180 liters vanntank i plast i hvert skrog.
- Det ene forkammeret kan brukes som en ekstra køye for barn.
Seilkatamaranen Beneteau Blue II ble designet av Philippe Briand og produsert av Beneteau i kanskje bare 25-30 eksemplarer. Denne modellen, som ble produsert i 1987, har gjennomgått en omfattende renovering og oppdatering siden den nåværende eieren kjøpte fartøyet i 2011. Fartøyet er nå i både kosmetisk og teknisk utmerket stand og er 100 % klar for sjøsetting.
Beneteau Blue II er en pålitelig og romslig katamaran som byr på utmerkede seilegenskaper og komfort for både korte og lange seilaser. Designet resulterer i et velbalansert fartøy, noe som gjør den til et populært valg blant seilentusiaster på jakt etter en allsidig og håndterbar flerskrogsbåt. Beneteau Blue II er også egnet for kystseiling på grunn av den lave dybgang