• Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #1
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #2
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #3
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #48
  • Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal #49
Beneteau Oceanis 321 EU VAT Paid, Lagos Portugal
FacebookLinkedIn
  • Merke
  • Beneteau
  • Modell
  • Oceanis 321
  • År
  • 1996
  • Motor
  • Volvo Penta D1-30F
  • Brændstof
  • Diesel
  • Lengde
  • 9,95 m (32,6 ft)
  • Bredde
  • 3,42 m (11,2 ft)
  • Dybde
  • 1,3 m (4,3 ft)
  • Vekt
  • 4,4 ton
  • Skrog
  • Glassfiber
  • Sted
  • Lagos, PT
EUR 43 000
NOK 498 600*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs

Beneteau Oceanis 321 - 1996, Lagos Portugal

Beneteu Oceanis 321, 1996 - ny motor og stående rigg 2016

Godt vedlikeholdt, oppdatert med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet de siste årene og mye mer.
Denne versjonen er den med 2 lugarer, hvorav den ene er den enorme akterlugaren med stor dobbeltseng og integrerte springmadrasser, i tillegg til den nydelige forlugaren. Med denne båten får du en båt av god kvalitet i størrelsen rett under 10 meter lang - altså den svært rimelige størrelsen i marinaer, men likevel en båt som føles så mye større når du oppholder deg om bord. En annen stor fordel er den lave dybgangen på bare 1,30 meter, noe som gjør de fleste bukter, ankringsplasser og elver tilgjengelige der mange andre ikke kommer til.
Godt vedlikeholdt av de nåværende eie
Godt vedlikeholdt, oppdatert med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet de siste årene og mye mer.
Denne versjonen er den med 2 lugarer, hvorav den ene er den enorme akterlugaren med stor dobbeltseng og integrerte springmadrasser, i tillegg til den nydelige forlugaren. Med denne båten får du en båt av god kvalitet i størrelsen rett under 10 meter lang - altså den svært rimelige størrelsen i marinaer, men likevel en båt som føles så mye større når du oppholder deg om bord. En annen stor fordel er den lave dybgangen på bare 1,30 meter, noe som gjør de fleste bukter, ankringsplasser og elver tilgjengelige der mange andre ikke kommer til.
Godt vedlikeholdt av de nåværende eierne med undervannsbehandling og bunnstoff hvert år, siste gang i september 2024, og skal etter planen på land igjen på Sopromar-verftet i Lagos i juni. Motoren og drevet fra 2016 er godt vedlikeholdt og har alltid fått service i henhold til Volvos anbefalte standarder. Båten har hatt 3 eiere og har aldri vært brukt til charter.

Oceanis 321 er en vakker, rask og komfortabel cruisebåt som er perfekt for et par eller en familie som ønsker å utvide sine cruisingalternativer. Beneteau Oceanis 321 har vist seg å være den perfekte og optimale størrelsen for både lengre turer og for dags-/feriebruk. God lasteplass med fire faste køyer. Hun har en stor cockpit for trygg seiling og havneaktiviteter, samt et stort sammenleggbart cockpitbord i teak med sitteplasser for opptil seks personer. Interiør i kirsebærtre, salong med U-sofa på styrbord side og rett sofa på babord side, lugar forut med dobbel V-køye og en stor akterlugar med stor dobbeltseng. Meget fin bysse med dobbel oppvaskkum, gasskomfyr med stekeovn og toppfôret kjøleskap med fryserom for isbiter osv. Byssa har rikelig med oppbevaringsplass for kokekar, mat osv. Toalett på styrbord side med dusj og manuelt Jabsco-toalett. I tillegg til flere varmeelementer som er installert i båten, leveres den også med to kjølevifter i salongen og to i akter-/eierlugaren.

Beskrivelse fra produsenten (Beneteau):
Oceanis-serien er robust og pålitelig når det gjelder cruising. De seiler på alle verdenshav, uansett sjø- og vindforhold. Teknologien som brukes i konstruksjonen er velprøvd og testet: Den innvendige konstruksjonen, en ekte ramme for skroget, er forsterket i områder som utsettes for påkjenninger og gir maksimal stivhet i skroget. Som med alle Oceanis, drar Oceanis 321 nytte av resultatene av forskning utført av Beneteaus FoU-avdeling: mellom gelcoaten og laminatet er Beneteau Water Shield (et Beneteau-patent) et reelt skjold mot gelcoat-porøsitet, og beskytter dermed skroget. Skroget er raskt og effektivt i alle seilretninger, med en lang vannlinje og en vertikal baug som enkelt skjærer gjennom bølger og bølgebrytere. Bulbkjølen med vinger og roret beskyttet av en skeg gir god rorfølelse, moderat krengning og utmerket stabilitet, samtidig som den har lav dypgang. Oceanis 321 er også sjenerøs på dekk med en stor T-formet cockpit, mange koøyer og luker for ventilasjon, de enkle skottene (som føres tilbake til cockpiten på jammere) og kvalitetsvinsjer og utstyr, inkludert stiv vang, rullgenua som holdes klar av ankeret, standard rattstyring og åpningsbar akterspeil med badeplattform. Mange koøyer sørger for god ventilasjon i salongen og lugarene. Det innvendige volumet i denne 32,5 fots seilbåten er virkelig forbløffende: fra den "L"-formede byssa på babord side, til salongsofaen på styrbord side, fra lugaren forut til akterlugarene, er plassen perfekt fordelt for maksimal nytelse og komfort. Den varme atmosfæren i Oceanis 321 forsterkes av de fine lakkerte kirsebærtreverkene.

Båten ble opprinnelig kjøpt av de første eierne i Storbritannia, som sjøsatte den i 1997 og for det meste seilte i det området de første årene. I 2006 kjøpte den nåværende eieren båten, seilte i britiske farvann og fikk senere båten brakt til Algarve i Portugal av en profesjonell skipper, hvor de har seilt og bodd om bord da de bodde i Lagos som sitt andre hjem. Den ligger nå i Marina de Lagos, men skal etter planen sjøsettes på Sopromar-verftet i Lagos i midten av mai/juni.

Nåværende eier føler nå at før alder og helse blir et problem, ønsker de å bruke tiden på andre aktiviteter og livsstiler og gir derfor TIPPLER videre til nye eiere.
Båten er for tiden registrert i Irland og har status som EU-momsbetalt.

Den nåværende eieren har investert mye for å holde henne oppdatert ... Noen av de største investeringene er:
2014: Ny genua 120%.
2016: Ny 30 hk Volvo Penta MD30-motor, ny aksel og 3-bladet foldepropell
2016: Cruising Shute - kun brukt 5 ganger siden ny.
2016: Ny stående rigg
2021: Nye AGM-batterier (2*90Ah servicebatterier + 1 startbatteri)
2024: Seks nye portlys/vinduer
2025: To nye luker er bestilt og forventes installert mai/juni 2025

Utstyr og fakta:
Generelt:
- Modellår 1996 (sjøsatt 1997)
- HIN: 96UK38, skrognummer 230
- Navn: S/Y TIPPLER
- Lengde: 9,95 m (LWL: 8,95)
- Bredde/bjelke: 3,42 m
- Dybgang: 1,30 m
- Deplasement: 4400 kg (tom)
- Ballast: 1361 kg
- Masthøyde (Bridge Clarance) ca. 14 m
- Ståhøyde i salongen: 1,90 m
- Planløsning med to lugarer (akterlugar og forskipslugar) og totalt 6 køyeplasser, inkludert 2 i salongen.
- Ett toalett/bad/toalett

Motor:
- Volvo Penta D1-30F (ca. 360 timer og fra 2016)
- Motornummer: 896645 / 165758A
- Effekt: 30 hk
- Aksel
- 3-bladet Volvo foldepropell
- Drivstofftank: 61 liter (bak akterlugaren)

Navigasjon og elektronikk
- Plotter: Ingen plotter (eieren brukte iPad)
- Radar: Radar
- VHF: Radio Ocean RO4700
- A.I.S-mottaker
- Vind/Dybde/Logg: Autohelm TriData
- Stereoanlegg
- Navtex NX300
- Garmin GPS152H GPS
- Raymarine ST4000+ hjulautopilot med ny kontroller og panel

Rigg og vinsj:
- Masthead Sloop. Sparcraft Rigg (mast og bom)
- Stående dekk med avtrappet mast. Forstag, babystag, topp- og bunnstag og dobbelt akterstag.
- Bom og spark (Sparcraft)
- Opprullingsbord: Facnor C30 Furlex
- Vinsjer: 3 * Lewmar 30 + 1 * Lewmar 16
- All seilhåndtering tilgjengelig i cockpiten
- Ny stående rigg 2016, og løpende rigg kontinuerlig oppdatert

Seil og kalesje:
- Storseil - sannsynligvis originalt, men i god/fungerende stand
- Forseil/Genoa 2014 i god stand
- Cruising shute/Gennaker 2016 Meget god stand (brukt 5 ganger)
- Storseil/fok
- Sprayhood i god stand
- Cockpitovertrekk/telt i god stand

Batterier og lading
- Landstrømtilkobling Strøm: 240 V systempanel med brytere for stikkontakter, batterilader
- 12 V likestrømsanlegg
- Batteri 1: Startbatteri i akterlugar (2021)
- Batteri 2+3: 2*90 Ah for servicebank plassert på sykehuset (2021)
- Lader: Sterling Power 220v/12v-lader (2023)
- Landstrøm 220v (med 220 volt stikkontakter fordelt over hele båten)
- 80 watts solcellepanel i baugen og separat solcellekontroller
- Belysning: LED de fleste steder
- Navigasjonslys

Vann, oppvarming og sanitæranlegg:
- 1 ferskvannstank - totalt 273 liter (under køya forut)
- Varmtvannsbereder som varmer både via landstrøm og motor.
- Jabsco toalett/hode med manuell spyling
- Ingen spillvannstank installert
- Vann under trykk
- Dobbel SS-vask i bysse
- Gassinstallasjon med manuell avstengningsventil i bysse
- Gassalarm i bysse
- 2-bluss gasskomfyr og gassovn i bysse
- Toppladbart kjøleskap i bysse
- Varmeapparat: Ebersprächer - men ikke brukt på mange år - tilstand ukjent
- Flere varmeelementer installert for 220 volt landstrøm
- Elektrisk lensepumpe
- Manuell lensepumpe i cockpit

Diverse utstyr
- Winlass - South Pasific - Elektrisk, med ca. 40 m galvanisert kjetting og 15 kg SPADE anker
- Diverse sikkerhetsutstyr, flere brannslukningsapparater etc.
- Global Fix Pro EPIRB
- SeaGo 4-personers offshore redningsflåte (trenger service siden 2023)
- Diverse fortøyningsliner, fendere, verktøy og reservedeler
- Elektrisk komfyrelement for 240 volt (nytt og praktisk når du er i marinaen)
- Siste besiktigelse ble utført i april 2006. Rapport tilgjengelig.
- INGEN jolle
- Suzuki 5hk F5AMHS-C utenbordsmotor (kjøpt 2020)
Godt vedlikeholdt, oppdatert med nyere og større 30 hk motor med kun 360 timer, ny stående rigg i 2016, seks vinduer skiftet de siste årene og mye mer.
Denne versjonen er den med 2 lugarer, hvorav den ene er den enorme akterlugaren med stor dobbeltseng og integrerte springmadrasser, i tillegg til den nydelige forlugaren. Med denne båten får du en båt av god kvalitet i størrelsen rett under 10 meter lang - altså den svært rimelige størrelsen i marinaer, men likevel en båt som føles så mye større når du oppholder deg om bord. En annen stor fordel er den lave dybgangen på bare 1,30 meter, noe som gjør de fleste bukter, ankringsplasser og elver tilgjengelige der mange andre ikke kommer til.
Godt vedlikeholdt av de nåværende eie

Utstyrsliste

Motor
HP30
Motortimer360
Motor år1996
Motornummer896645
Køling med ferskvandJa
PropellerakselAxis
Propeller3-blade folding
ThrusterNei
Motorer360
Brændstofkapacitet61
Hastighed6
Sejl og rig
StorsejlJa
StorsejlOriginal - ok condition
ForsejlJa
ForsejlGenoa 2014 Good condition
RigtypeSparcraft Masthead sloop
Kode 0Nei
SpinnakerNei
GennakkerJa
Dæksel til bomJa
Lazy JackJa
ZippackJa
RulningJa
SpinnakerstokNei
Masthøjde14
Navigasjon
KortplotterNei
LogJa
DybdemålerJa
FiskesøgerNei
VHF-radioJa
VHF-radioRadio Ocean RO4700
RadarJa
KompasJa
AutopilotJa
AutopilotST4000+ wheel (new controller)
LanternerJa
GPSJa
vindmålerJa
AIS responderYes
Indenbords
BrændeovnJa
KølerJa
ToiletJa
SeptiktankNei
BruserJa
Senge4 + salon
Max højde kabine (cm)190
TVNei
StereoJa
Sengelængde (cm)210
OpvarmningJa
Holdtankno
DækstømningNei
Satellitt-TV-antenneNei
VaskemaskinNei
OppvaskmaskinNei
Cockpit
RorkultNei
RattJa
SprayhoodJa
Telt i cockpitJa
CockpitbordJa
Hynder i cockpittetJa
Winchen3*Lewmar 30 + 1*Lewmar 16
Dæk
Teak dækNei
Teak i cockpitJa
Ståben og sikkerhedslinjerJa
SvømmeplatformJa
SvømmestigeJa
Total lengde9,90
Tilbehør
FenderJa
FortøjningslinerJa
Jolle / gummibådNei
BåtkrybbeNei
VinterdækkeNei
LivredderJa
BrandslukkerJa
AnkerSpade
RedningsbådSeago 4-pers (need service since 2023)
Annet utstyrEPIRB, Electric Winlass, Outboard 5hp 2020, solar panel
Diverse
Strøm 230VJa
BådnavnTippler
BatteriopladerJa
Batterier2*90AH + 1*start
Vand under trykJa
varmtvandsbeholderJa
LænsepumpeJa
Vejtrailerno
Generatorno
AnkerspilElectric South Pasific
Elektrisk ankerspilJa
VandtankJa
Skrognummer96UK38 Hull#230
SkibsregisterIreland (EU)
Vanntank (i liter)273
CE-godkendtJa
Dokumentasjon for betalt EU-mvaJa
Epirpyes
WatermakerNei

Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder

Se også ...

YachtBroker er Skandinavias største kjede av profesjonelle båtmeglere og hjelper hvert år hundrevis av fornøyde kunder med å kjøpe og selge båt.