Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Gaffelkutter
Unik gaffelkutter - tradisjon møter perfeksjon
På grunn av alder er et absolutt samlerobjekt til salgs: en tradisjonell Østersjøkutter i usedvanlig god stand. Skipet, som opprinnelig ble bygget som fiskekutter i 1933 ved det anerkjente Jarling-verftet i Frest, ble fullstendig ombygd med stor omhu mellom 1997 og 2001 ved det velkjente Ramin-verftet i Barth - hver eneste detalj ble perfeksjonert med lidenskap og ekspertise.
Den robuste og høykvalitets konstruksjonen er spesielt bemerkelsesverdig: Skroget ble konstruert med 50 mm tykke eikeplanker i Kraweel-plank. Dekket er laget av lerk, og hele interiøret og overbygget er laget av massiv eik.
Siden denne omfattende ombyggingen har gaffelkutteren blitt utmerket vedlikeholdt av sine nåværende eiere. Alt nødven
På grunn av alder er et absolutt samlerobjekt til salgs: en tradisjonell Østersjøkutter i usedvanlig god stand. Skipet, som opprinnelig ble bygget som fiskekutter i 1933 ved det anerkjente Jarling-verftet i Frest, ble fullstendig ombygd med stor omhu mellom 1997 og 2001 ved det velkjente Ramin-verftet i Barth - hver eneste detalj ble perfeksjonert med lidenskap og ekspertise.
Den robuste og høykvalitets konstruksjonen er spesielt bemerkelsesverdig: Skroget ble konstruert med 50 mm tykke eikeplanker i Kraweel-plank. Dekket er laget av lerk, og hele interiøret og overbygget er laget av massiv eik.
Siden denne omfattende ombyggingen har gaffelkutteren blitt utmerket vedlikeholdt av sine nåværende eiere. Alt nødvendig arbeid har blitt utført årlig av eierne selv og av Ramin-verftet, noe som forklarer den plettfrie tilstanden til dette unike smykket. Dette skipet er ikke bare et transportmiddel, men et stykke levende historie og et enestående vitnesbyrd om maritimt håndverk.
Tekniske data og utstyrshøydepunkter:
Type: Motorseilende gaffelkutter
Opprinnelig byggeår: 1933 (Jarling verft, Frest)
Fullstendig ombygd: 1997-2001 (Ramin verft, Barth)
Skrogmateriale: eik, 50 mm eikeplanker, Kraweel-plank
Dekksmateriale: Lerk
Innredning og overbygg: massiv eik
Skrogets lengde: 12 m
Bredde: 3,90 m
Dybgang: 1,75 m
Deplasement: 17 tonn
Ballast: 4,1 tonn (lang kjøl)
Ståhøyde: 1,85 m
Motorisering
Motor: Perkins 130 HK / 96 KW
Dieseltanker: 2 x 400 liter
Seil og rigg:
Gaffelrigg
Hovedmast: høyde 13 m
Mesanmast
Seil: Storseil, mesan, fokk, fokk, toppseil
Boforhold og komfort:
Lugarer: 2
Køyeplasser: 4
Toalettrom: 1 med toalett
Vanntank: 120 liter
Spillvannstank: 80 liter
Varmtvannskjele og trykkvannssystem
Oppvarming for behagelig temperatur om bord
Kjøkken: komfyr, vask, kjøleskap
Underholdning: Radio, CD-spiller
Navigasjon og sikkerhet:
Computer om bord
Kompass
GPS: GPS
Autopilot
VHF-radio
Radar og radarreflektor
Vindmåler, dybdemåler, hastighetsmåler
AIS
EPIRB
Landtilkobling
Batterier: 2x, med batterilader
Buganker med ankerspill og hekkanker
Brannslukningsapparat
Redningsflåte
Navigasjonsbelysning
Vaskesystem for dekk
Ytterligere utstyr:
Landgangsbro
Ditt nye hjem på vannet:
Denne gaffelkutteren er en ekte perle, ideell for lange sjøreiser, avslappede cruise eller som en sjarmerende køyeplass. Den robuste konstruksjonen, det omfattende utstyret og det bemerkelsesverdige vedlikeholdet gjør den til en bekymringsløs følgesvenn for dine maritime drømmer.
Båtplass: Barth / Østersjøen (kan overtas)
På grunn av alder er et absolutt samlerobjekt til salgs: en tradisjonell Østersjøkutter i usedvanlig god stand. Skipet, som opprinnelig ble bygget som fiskekutter i 1933 ved det anerkjente Jarling-verftet i Frest, ble fullstendig ombygd med stor omhu mellom 1997 og 2001 ved det velkjente Ramin-verftet i Barth - hver eneste detalj ble perfeksjonert med lidenskap og ekspertise.
Den robuste og høykvalitets konstruksjonen er spesielt bemerkelsesverdig: Skroget ble konstruert med 50 mm tykke eikeplanker i Kraweel-plank. Dekket er laget av lerk, og hele interiøret og overbygget er laget av massiv eik.
Siden denne omfattende ombyggingen har gaffelkutteren blitt utmerket vedlikeholdt av sine nåværende eiere. Alt nødven