Hanse 400 – 2006 – European Yacht of the Year 2006 - PRICE DROP
Merke
Hanse
Modell
400
År
2006
Motor
Yanmar 3JH4E
Brændstof
Diesel
Lengde
11,99 m (39,3 ft)
Bredde
4,08 m (13,4 ft)
Dybde
1,98 m (6,5 ft)
Vekt
8,5 ton
Skrog
Glassfiber
Location
Valencia, ES
Hanse 400 – 2006 – European Yacht of the Year 2006 - 100% “ready to go”. (EU VAT PAID – Flag: Denmark))
Hanse 400 - 2006 - European Yacht of the Year 2006 - 100% "ready to go".
(EU-moms betalt - Flagg: Danmark)))
Den best cruising-utstyrte, oppgraderte og vedlikeholdte Hanse 400 vi har hatt til salgs i Sør-Europa. Fionia, som hun heter i dag, med produksjonsnummer 107 oppgradert med nytt storseil, ny fokk, ny gennaker, ankerseil, 480w solcellepaneler på Targa-søyle, 600 Ah litiumbatteribank, nyere instrumenter og Axiom-plottere (2), AIS, Windvane ankerspill, ny redningsflåte, alle sjøventiler og gjennomgående skrog skiftet til Trudesign 2022, alle lys LED og mye mer.
Alt du trenger for cruising eller langturseiling er her! De nåværende eierne har oppdatert alle detaljer siden de begynte å seile med famili
Hanse 400 - 2006 - European Yacht of the Year 2006 - 100% "ready to go".
(EU-moms betalt - Flagg: Danmark)))
Den best cruising-utstyrte, oppgraderte og vedlikeholdte Hanse 400 vi har hatt til salgs i Sør-Europa. Fionia, som hun heter i dag, med produksjonsnummer 107 oppgradert med nytt storseil, ny fokk, ny gennaker, ankerseil, 480w solcellepaneler på Targa-søyle, 600 Ah litiumbatteribank, nyere instrumenter og Axiom-plottere (2), AIS, Windvane ankerspill, ny redningsflåte, alle sjøventiler og gjennomgående skrog skiftet til Trudesign 2022, alle lys LED og mye mer.
Alt du trenger for cruising eller langturseiling er her! De nåværende eierne har oppdatert alle detaljer siden de begynte å seile med familien i fjor, selv om hun allerede var i god stand da hun seilte i Danmark.
Det er ingen tvil om at dette er en av de mest prisbelønte Hanse-familiecruisebåtene i sin størrelse. Hanse står for tysk håndverk, kvalitet og pålitelighet. Hanse-båtene kombinerer stil med fart og sikkerhet. Alle båtene er designet for enkel håndtering og kombinerer familievennlige funksjoner med høy ytelse og komfortabel cruising.
Enten du skal ut på langtur eller seile i nære farvann, er dette båten med plass til hele familien og en størrelse som er håndterbar, men som likevel passer i båthavner og er rimelig sammenlignet med større yachter. Den har alt du trenger og mer til, pluss fordelen med at den ikke har teakdekk.
Dette er bulb/L-kjøl-versjonen, så dypgangen er 1,98 meter, noe som gir den stabilitet og gode ytelser i nærgående vind.
I cockpiten er alt optimalt plassert slik at båten enkelt kan seiles av en eller to personer. Du kan enkelt og trygt seile båten fra cockpiten uten å måtte gå på dekk. Med 1 elektrisk Harken 40-vinsj og 3 manuelle vinsjer, alle revsatt i cockpiten og mulighet for selvslående fokk, er båten utrolig enkel å håndtere, selv for én person. De høye ryggstøttene i cockpiten gir komfort og bekvemmelighet, og under det store (og nye 2022) sprayhoodet og Bimini (2022) er du også godt beskyttet mot sol, vind og bølger. Cockpitteltet (skygge/trekk) er selvfølgelig i god stand fra 2022. Klassisk teak i cockpiten i god stand.
Når du kommer ned trappen til salongen, blir du umiddelbart møtt av det store inntrykket av moderne design med kirsebærtre på skap og gulv, og med et lyst/hvitt interiør og tak, blandet med marineblå tekstiler, samt takvinduer som gir vakkert lyst inneliv. Praktiske oppbevaringsplasser flere steder, samt rikelig med plass til mat og drikke under gulvene. Klassisk blandet med moderne - og det er ikke spart på noe!
Både på styrbord og babord side er det doble akterlugarer med rikelig med stuveplass.
Foran akterlugaren på styrbord side ligger byssa/kjøkkenet med dobbel oppvaskkum, gassovn og komfyr, stort kjøleskap/fryser/boks og til og med med ekstra og paraktisk døråpning og rikelig med skapplass.
På den andre siden av byssa, på babord side, er det et nydelig bad med separat dusjområde.
Navigasjonsområdet med alt som trengs for instrumenter, kommunikasjon og navigasjon, samt et panel for elektriske installasjoner og kontrollpanel, er plassert på babord side som en del av stuerommet og mellom sittegruppene/liggestolene med et bord imellom. En smart løsning for å kombinere stuerommet med det innendørs navigasjonsområdet. En skapdør er tilgjengelig for å dekke til instrumentering/elektriske paneler når man ikke seiler. Etter de to stolene/navigasjonsområdet på babord side kommer du til inngangen til master-/eierlugaren i baugen. Her finner du en V-formet dobbeltseng, et salongområde med sitteplasser og to klesskap - ett på hver side. Masterlugaren har direkte tilgang til det andre badet og toalettet på styrbord side (en-suite).
Salongen på styrbord side, overfor navigasjonen og de to sittegruppene, består av en stor U-sofa og et imponerende salongbord som til og med kan senkes ned og gjøres om til en ekstra dobbeltseng.
Fionia har bare hatt to eiere. De første eierne (3 danske herrer) hadde henne fra ny og seilte primært i danske farvann. Eier nummer 2 (nåværende eiere) kjøpte henne i 2021 for et familieeventyr der de seilte med barn i mer enn ett år, men seilte i Danmark fra 2021 til 2023. De seilte fra Danmark i 2023, langs Tyskland, Holland, Belgia, Frankrike og over Biscayabukten til Spania og Portugal. Fra Portugal, langs Algarve, forbi Gibraltar til Spania. Fionia har altså blitt testet i både kystseilas, Atlanterhavskysten, Biscayabukta og har bevist sin verdi i alle farvann og forhold. Nå er det tid for nye landbaserte eventyr for familien, barna er tilbake på skolen, og Fionia er nå til salgs.
Denne båten er 100 % klar for nye eventyr, langdistanseseiling eller seiling i nærmere farvann. Båten er priset for et relativt raskt salg, men seiler for tiden i Spania og Balearene (Mallorca, Ibiza), og det kan avtales visning i nærliggende havner eller videovisning med eieren.
Separat transportseiling til andre land i Europa kan tilbys en ny eier.
Utstyr og fakta:
Generelt:
MODELL: Hanse 400, 3 lugarer, 2 toaletter
ÅR: 2006
Produksjonsnummer: 107
Båtens navn: Fionia
HIN-nummer: DE-HAN J 0093 E 606
Lengde: 12,10 m
Bredde: 4,04 m
Dybdegående: 1,98 m
Mastehøyde (broklaring): 19,52 m
Deplasement
Deplasement: 8400 kg
Ballast: 2685 kg (spesifikasjon)
Kjøltype: støpejern, bulb/T-kjøl
Type skrog: GRP (glassfiber): Sandwichskum av glassfiberpolyester
Motortype: Yanmar 3JH4E, 39 HK
Årsmodell: 2006
Motortimer: ca. 2000-2500 (displayet er i uorden, men kan byttes ut og korrekte timer vil vises)
Serienummer: E03468
Drivverk: Axis / Saildrive: SD50
Skiftet seildrevforsegler: (2014? ifølge tidligere eier)
Propeller: Sammenleggbar 3-bladet Flex-o-fold
Drivstofftanker: 140L, rustfritt stål
Baug-/hekkpropell: Nei
Rigg: Sloop 9/10, dekk med trappet mast. Sparcraft Performance mast og bom.
Riggen ble sist inspisert i juni 2023. Original rigg.
Spinnakerbom: 1 (kort)
Seil: 2x storseil, 2x rullefokk, 2x gennaker
Storseil 1: 2021, som nytt. Contender CDXI-H laminat. Radialcut (i Danmark)
Storseil 2: 2023, som nytt. Dimension DCXI mørkegrått laminat. Radialcut. (På båten)
Fok 1: 2021, som ny. Selvhalende. Contender CDXI-H laminat. Radial cut. Med deksel. (I Danmark)
Fok 2: 2023, som ny. Challenge Fastnet 9.88. Ikke selvgående. Crosscut. (På båten)
Asym Spinnaker / Gennaker 1: 2006, Momentum Aspin FL 11 (I Danmark)
Asym Spinnaker/Gennaker 2: 2023, Challenge Fibermax NFS 64. 125 kvm (på båten)
Seil - Annet: Ankerseil
De fleste tau og skot skiftet i 2023 til Kaya dyneema kjernetau 10mm og 12mm.
Lazybag fra 2006.
Rulleskot til fokken: Facnor S200
Vinsj:
1x elektrisk Harken 40, ruffen. Styrbord
1x manuell Harken 40, ruffen. Babord side
2x manuell Harken 46 på siden av cockpiten
Alle vedlikeholdes regelmessig
Batteri og lading:
Landstrøm: 220 V
Båtstrøm: 12 volt
Inverter for 220v internt, stikkontakter: Victron 400W (2023). 220v og 5v USB-kontakter i alle lugarer og i salongen.
Lader: Sterling Pro Charge Digital 30A
Generator (produsent/ampere): Hitachi IC Reg 80A
Solcellepaneler og regulatorer:
480 W solcellepaneler fordelt på 5 paneler. 4x 100 W på lett targabøyle og 80 W på rufftak.
3x Victron 75/15 MPPT-laderegulator
Batterioppsett:
Startbatteri: Varta 75A
Vinsj- og ankerbatteri: Exide 115A
Servicebatterier: LiFePO4 600A litium (2022) med Victron dc-dc fra startbatteriet og Victron Smart Sensor.
Navigasjon/Instrumenter:
Kartplotter: Raymarine Axiom 9 - 1 i cockpit og 1 i salong (2022). Tilkoblet i nettverk
Vind / dyp / logg / kompas / GPS ...:
Raymarine Ekstern 150 GPS (2024)
Dybde-/loggsensor (2006)
Vind B&G 608 (2021)
Raymarine i50-skjerm (2022)
Raymarine i50-skjerm (2022)
Raymarine i70-skjerm (2023)
Sailserver for logg og fjernovervåking (krever nytt abonnement for ny eier)
VHF/SSB:
Raymarine VHF RAY63 (2022)
Raymarine RayMic headset i cockpit (2022)
Ny VHF-antenne og kabel i masten (2023)
Cobra håndholdt VHF HH600 (2021)
Radar/AIS/Navtex/VHF/SBB/Sat og annet:
Raymarine AIS700 (2022)
Autopilot: Raymarine Sail Pilot med skjerm (2022)
Jefa DD1-drev, vedlikeholdt 2023 (ny motor)
Vindfløy: Windy Provane (2023)
Vann, oppvarming, sanitæranlegg:
Vanntanker: 1x 300L
Varmtvannstank/varmtvannsbereder: xx liter, elektrisk bereder og motor.
Trykksatt vann/sjøvannspumper:
Marco UP2 ferskvannspumpe (2023)
Manuell sjøvannspumpe i byssa (2023)
3M vannfilter for ferskvann i byssa (2023)
Varmesystem: Webasto Air Top 5000 (skal vedlikeholdes/repareres)
Toaletter/hoder: 2x Jabsco manuell
30L spillvannstank for hver
Kjøkken: Gasskomfyr og gassovn (Campingaz 2 flasker)
Kjøleskap, frysere:
1x kjøleskap med innebygd fryser. Påfylling av kjølevæske 2022.
Anker(e):
20 kg Rocna (2022)
Ankerkjetting: 50 m 8 mm galvanisert (2022)
Lewmar Pro 1000 ankerspill (vedlikeholdt 2023)
Reserve Fortress Guardian-anker
Sist på land:
Våren 2023 (bunnstoff og polering) og april 2024 (bytte av anoder)
Bunnstoff: Jotun Nonstop Supreme (våren 2023)
Ekstrautstyr:
Jolle Yam 275 Air (2023)
E-propulsion Spirit 1.0 Plus elektrisk påhengsmotor (2022)
Froli-reisesystem under alle sovemadrasser for ventilasjon
Alle lys byttet til LED (kabin og navigasjon)
Alle skroggjennomføringer og sjøventiler byttet ut med Trudesign (2022)
Høydejusterbart bord i salongen for ekstra soveplass.
Røyk- og CO-sensorer
Forbedret oppbevaring i akterrom med hyller.
Ekstra hyller i salongen.
Tauposer i cockpiten
Alle Victron-enheter kan styres via Bluetooth
Reservetanker for ferskvann (40 liter) og diesel (80 liter)
Rikelig med reservedeler inkludert
Årets båt i Europa 2006
Practical Boat Owner - den beste 40-fots båten for en familie 2024
Hanse 400 - 2006 - European Yacht of the Year 2006 - 100% "ready to go".
(EU-moms betalt - Flagg: Danmark)))
Den best cruising-utstyrte, oppgraderte og vedlikeholdte Hanse 400 vi har hatt til salgs i Sør-Europa. Fionia, som hun heter i dag, med produksjonsnummer 107 oppgradert med nytt storseil, ny fokk, ny gennaker, ankerseil, 480w solcellepaneler på Targa-søyle, 600 Ah litiumbatteribank, nyere instrumenter og Axiom-plottere (2), AIS, Windvane ankerspill, ny redningsflåte, alle sjøventiler og gjennomgående skrog skiftet til Trudesign 2022, alle lys LED og mye mer.
Alt du trenger for cruising eller langturseiling er her! De nåværende eierne har oppdatert alle detaljer siden de begynte å seile med famili