Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Motorsejler 38’ - masser af plads
Motorseiler 38 fot One Off - stålbåt. Kan også brukes som husbåt eller seiljolle. Den er ketchrigget og har også to rullende forstag. Båten har blitt kjærlig vedlikeholdt av den nåværende eieren, som har brukt de siste 25 årene på å bygge, vedlikeholde og oppdatere denne fantastiske motorseileren.
Hvis du vil seile gjennom Europas kanaler, bo om bord i din egen båt eller rett og slett ha en skikkelig koselig båt som fritidsbolig, bør du ta deg bryet med å ta en titt på denne fine motorseileren.
Skroget er støpt på verftet som bygde Motiva 39. Overbygget er tegnet av eieren selv, som har fått konstruksjonen utført av fagfolk. Båten fremstår som solid bygget og vedlikeholdt over tid. Isiteak ble lagt på skrog og dekk
Motorseiler 38 fot One Off - stålbåt. Kan også brukes som husbåt eller seiljolle. Den er ketchrigget og har også to rullende forstag. Båten har blitt kjærlig vedlikeholdt av den nåværende eieren, som har brukt de siste 25 årene på å bygge, vedlikeholde og oppdatere denne fantastiske motorseileren.
Hvis du vil seile gjennom Europas kanaler, bo om bord i din egen båt eller rett og slett ha en skikkelig koselig båt som fritidsbolig, bør du ta deg bryet med å ta en titt på denne fine motorseileren.
Skroget er støpt på verftet som bygde Motiva 39. Overbygget er tegnet av eieren selv, som har fått konstruksjonen utført av fagfolk. Båten fremstår som solid bygget og vedlikeholdt over tid. Isiteak ble lagt på skrog og dekk for 10 år siden og skiftes jevnlig ut der det er nødvendig.
Alderen på båten sier 1973 - men det ville være mer korrekt å skrive at den var 25 år gammel - da nåværende eier overtok båten og tømte den helt og begynte ombyggingen. De første 5-8 årene lå båten på land og var fortøyd. Derfor har motoren bare gått maksimalt 500 timer. Det foreligger en inspeksjonsrapport fra da verftet inspiserte båten i 2010.
I baugen er det to lugarer. På babord side en køye med en lengde på 200 cm og på styrbord side to enkle køyer med en lengde på 160-170 cm. Disse kan slås sammen til en hovedlugar om ønskelig.
Stor salong med 195 cm ståhøyde. Stor sofa, kjøkken med kjøleskap, 3 gasskomfyrer og stekeovn, vask og bad med elektrisk toalett og dusj.
Akter er kapteinens lugar med dobbeltseng og arbeidsplass.
I midten er motorrommet under cockpiten, der en Volvo Penta 6-sylindret 105 hk motor er plassert og fungerer stabilt. Det er en batteribank på 500ah og et startbatteri. Videre er det også en oljefyrt kjele som varmer opp hele båten via vannbårne radiatorer.
Det koster rundt 4-5 000 kroner å varme opp båten i vinterhalvåret, ettersom båten også er isolert over vannlinjen.
Båten kommer jevnlig på land og blir pusset og malt. Siste gang i august 2023.
Utvalgt utstyrsliste:
- Volvo Penta 105HP (1965) - 500 timer
- Simrad Autopilot
- Interphase fremtidsrettet ekkolodd (400 m)
- Interphase GPS Chart Master 7Ci
- Clipper logg og hastighet
- VHF
- Ankerspill Lofrans 1500
- Vindturbin AmpAir 100
- 12V + 220V transformator
- 500 A batteribank + 100 A startbatteri
- Oljebrenner med radiator (5 stk)
- 2 x 150 L dieseltanker + måler
- 175 L + 125 L vanntank + måler
- 100 L holdingtank
- Eno komfyr med 3 brennere
- Kjøleskap
- Daviter for jolle
Dette er en båt du må se hvis du drømmer om å bo i egen båt, vil ha en større, velfungerende motorseiler eller rett og slett ha en koselig hytte på vannet.
Kontakt Karsten Mortensen - karsten@yachtbroker.dk - 31201796 - for en visning. Båten ligger i København, Lynetten Havn.
Motorseiler 38 fot One Off - stålbåt. Kan også brukes som husbåt eller seiljolle. Den er ketchrigget og har også to rullende forstag. Båten har blitt kjærlig vedlikeholdt av den nåværende eieren, som har brukt de siste 25 årene på å bygge, vedlikeholde og oppdatere denne fantastiske motorseileren.
Hvis du vil seile gjennom Europas kanaler, bo om bord i din egen båt eller rett og slett ha en skikkelig koselig båt som fritidsbolig, bør du ta deg bryet med å ta en titt på denne fine motorseileren.
Skroget er støpt på verftet som bygde Motiva 39. Overbygget er tegnet av eieren selv, som har fått konstruksjonen utført av fagfolk. Båten fremstår som solid bygget og vedlikeholdt over tid. Isiteak ble lagt på skrog og dekk