Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
One off Molich 49 "Serendib IV"
En av Molich 49 "SerendibIV"
Dette er en båt bygget for seiling og komfort, designet og bygget på Molich i Hundested i Danmark i 1970, på et Mahonagy-skrog på laminerte eikespant, for en krevende kunde, J. P. Christiansen, som elsket havkappseilas, der den deltok og kom på fjerdeplass i det 4000 NM lange "Cape Town - Rio Ocean Race" i 1971. Båten har hatt samme eier de siste 24 årene, og Walsted Yacht Værft på Thurø har hatt service på båten siden 1980. OG DEN ER FORTSATT I ABSOLUTT NYDELIG STAND!
Utstyrsliste:
MOTOR: Perkins Sabrae M92 skiftet i 1998. inkl. HSW 450A girkasse, separat batteri 12 V, og 2 generatorer 12V og 24 V, installert i 1998
Mastervolt Alpha 24/75 EVO (inkl. laderegul
En av Molich 49 "SerendibIV"
Dette er en båt bygget for seiling og komfort, designet og bygget på Molich i Hundested i Danmark i 1970, på et Mahonagy-skrog på laminerte eikespant, for en krevende kunde, J. P. Christiansen, som elsket havkappseilas, der den deltok og kom på fjerdeplass i det 4000 NM lange "Cape Town - Rio Ocean Race" i 1971. Båten har hatt samme eier de siste 24 årene, og Walsted Yacht Værft på Thurø har hatt service på båten siden 1980. OG DEN ER FORTSATT I ABSOLUTT NYDELIG STAND!
Utstyrsliste:
MOTOR: Perkins Sabrae M92 skiftet i 1998. inkl. HSW 450A girkasse, separat batteri 12 V, og 2 generatorer 12V og 24 V, installert i 1998
Mastervolt Alpha 24/75 EVO (inkl. laderegulator) 24V 75 Amp dynamo Master Volt MasterShunt + Easyview 5 integrert batteri- og lademonitor installert 2023.
Ardic varmluftsaggregat 1024WA for motorvarme eller frisklufttilførsel
Ebersacher D 5 LC luftvarmer 8kw eller frisklufttilførsel installert i 2021, trekker fra separat 30 L tank.
Tyson batterilader 24v 35 A
ALDE 220 V motorvarmer
Isotermp varmtvannsbereder 220V 25 L installert 2021
Danfross kjølekompressor, installert i maskinrommet, vannkjølt, installert 2022.
Philippi EL-panel (Tyskland) installert 2021, inkluderer nye spor (2*24v + 1*12v) alle kabler / tilkoblinger revidert, konstruert for enkel tilgang, i 3 paneler 14* 10amp 24v / 4*25 amp. 24v / 8* 10amp 12v
24v til 220v omformer 700 watt
24v til 12v omformer 24amp.
Tankkapasitet:
250 liter fordelt på to tanker (140 liter i hovedtanken + 110 liter installert på styrbord side av motorrommet)
Motoren trekker bare fra hovedtanken
340 liter vann i slepetankene
Wema NEMA 2000 vannsensor
Oceanic systems NEMA 2000 drivstoffsender i hoveddieseltank
VL FLEX 52 NEMA 2000 avlesning av diesel og ferskvann
Sikkerhetsutstyr:
2 ABC 6 kg brannslukningsapparater (nye espies 2029)
1 Co2-motorbrannslukningsapparat 19 kg fastmontert SB
Brannalarm
Kombinert brann- og lensepumpe installert på hovedmotoren
Vetus kloakk-/ lensepumpe 24v ca. 27 l/min EMP14024B (2022)
Seil og rigg:
Furlex rulleforstag 2006
Green Sails genua fra 2006, service og uv-filter skiftet 2020 i god stand
Green Sails storseil fra 2006, service i 2020 i god stand
Spinaker 1, Elvstrøm gammel men i god stand (driver 230m2 kun brukt 2 ganger på 24 år) krever spinnakerstang.
Gennaker /brukt fra en X-47) ca. 130 m2 i god stand, inkluderer ny Black box snuffer for enkel håndtering.
Navigasjon:
B&G kartplotter Vulcan 12"
Simrad Rader 2kw HALO20
Simrad fremover skanning / sonar
NEMA 2000-nettverk kompatibelt med NEMA-multiplexer og ethernet N2K, WIFI brukt til Isailer, installert i 2021.
Simrad AP 16 autopilot
Simrad HLD 350Mk2 hydeaulic lineær drivenhet (24V)
Simrad IS 20 WIND (ny vindsensor fra 2023)
Simrad IS 20 Track
Simrad IS 20 Ror
Simrad IS 20 Combi
Simrad IS 20 Grafikk
Simrad GS 10 GPS-antenne
Simrad kombinert logg- og dybdesvinger
Simrad Sim net (NEMA 0183)
Installert i 2008
Shipmate RS5400 GPS/kartplotter colar (gammel trenger backup batteri ellers ok)
Sailor VHF RT144C (renovert i 2021 og fungerer som ny)
Dette er definitivt en båt som må sees (rent liebhaveri) så ring for visning eller ytterligere informasjon til Bjørn Normann +45 53571075
En av Molich 49 "SerendibIV"
Dette er en båt bygget for seiling og komfort, designet og bygget på Molich i Hundested i Danmark i 1970, på et Mahonagy-skrog på laminerte eikespant, for en krevende kunde, J. P. Christiansen, som elsket havkappseilas, der den deltok og kom på fjerdeplass i det 4000 NM lange "Cape Town - Rio Ocean Race" i 1971. Båten har hatt samme eier de siste 24 årene, og Walsted Yacht Værft på Thurø har hatt service på båten siden 1980. OG DEN ER FORTSATT I ABSOLUTT NYDELIG STAND!
Utstyrsliste:
MOTOR: Perkins Sabrae M92 skiftet i 1998. inkl. HSW 450A girkasse, separat batteri 12 V, og 2 generatorer 12V og 24 V, installert i 1998