Scankap 99 Spec. Dette er en velholdt båt for deg som elsker å seile, som Scankap 99 er kjent for, men som ønsker litt mer komfort, noe denne båten er bygget for, slik at du kombinerer disse to tingene sammen: seileegenskaper og komfort.
Ombygging:
1987: Hele toppen skjæres av, og båtens høyde økes med 25 cm i forhold til standard. Resultatet er fire N. C. Bjerg-vinduer på hver side. Den gjennomsiktige glassfiberluken i baugen byttes også ut med en N. C. Bjerg-luke. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen over toalettet er erstattet med et N. C. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen flyttes til over salongbordet.
Sentralskottet skiftes ut fra 16 mm. Til 22 mm. Båten er utstyrt med to 80 Ah marinebatterier.
- Alt arbeid er ut
Scankap 99 Spec. Dette er en velholdt båt for deg som elsker å seile, som Scankap 99 er kjent for, men som ønsker litt mer komfort, noe denne båten er bygget for, slik at du kombinerer disse to tingene sammen: seileegenskaper og komfort.
Ombygging:
1987: Hele toppen skjæres av, og båtens høyde økes med 25 cm i forhold til standard. Resultatet er fire N. C. Bjerg-vinduer på hver side. Den gjennomsiktige glassfiberluken i baugen byttes også ut med en N. C. Bjerg-luke. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen over toalettet er erstattet med et N. C. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen flyttes til over salongbordet.
Sentralskottet skiftes ut fra 16 mm. Til 22 mm. Båten er utstyrt med to 80 Ah marinebatterier.
- Alt arbeid er utført i nært samarbeid med Scankapværftet i Hanbjerg. (Hanbjerg Møbelfabrik, som var hjemsted/produsent av den første Skancap 99 og som den gang var rettighetshaver).
Renoveringsarbeid:
Dekk: 2001: Hele dekket ble skiftet ut med 14 mm teakstaver.
Dyreborg Tømrer- og Bådebyggeri - Niller og Bredo 90.000,00 kr.
2005: Sjøtoalett byttes ut med Poti Porta bærbart toalett og oljekjelen er ikke lenger brukbar da petroleumsinstallasjonen er fjernet.
2019-2020: Reparasjon av løse områder ved kistebenker m.m. Falsing av hele dekket og deretter slipes alt, vinduer tettes og småreparasjoner på dekket utføres for å få det til å se ut som nytt. Faaborg Yacht Service 75 000 kr.
2022: Skyvekapellgarasje 24.944 kr.
Skrog: 2005: Full bunn med ny primer og bunnbehandling. Eget arbeid.
2007: Fribord lakkert, diverse glassfiberarbeid utført, anker godt etablert, for- og hovedskott skiftet, nye puter på shelter.
Kerteminde Yachtværft 85.000,00 kr.
2015: Fullstendig renovert med ny primer og bunnbehandling.
2022: Cobbercoat bunnbehandling 33.363,50 kr.
Seil: 2006: Nytt storseil fra North Sails, nye tauverksposer, ny bompresenning.
Instrumenter:
2009: Ny navigator av merket: Northstar Explorer 567 og nytt multifunksjonsinstrument Northstar E310 (logg, pilot, temperatur og nedtellingsklokke for regattastart).
Plastimo 101 kompass erstattet.
2019: Tillerpilot TP22 - Automatisk pilot
Vedlikehold:
2022 - Utskifting av 4 shelterlys og LED-pærer i de andre.
Årlig motoroverhaling på Faaborg Yacht Værft med utskifting av olje og relevante deler Sist skiftet aksel på impellerpumpe 2023.
Ekstra utstyr:
Ankere, fendere, fortøyninger, ekstra tauverk, signalflagg etc.
Båtstativ:
Båtstativ i galvanisert jern + 2 presenninger for vinteroverdekking
Dette er en båt som må sees, så ring Bjørn Normann for en visning +53571075
Scankap 99 Spec. Dette er en velholdt båt for deg som elsker å seile, som Scankap 99 er kjent for, men som ønsker litt mer komfort, noe denne båten er bygget for, slik at du kombinerer disse to tingene sammen: seileegenskaper og komfort.
Ombygging:
1987: Hele toppen skjæres av, og båtens høyde økes med 25 cm i forhold til standard. Resultatet er fire N. C. Bjerg-vinduer på hver side. Den gjennomsiktige glassfiberluken i baugen byttes også ut med en N. C. Bjerg-luke. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen over toalettet er erstattet med et N. C. C. Bjerg-vindu. UFO-ventilen flyttes til over salongbordet.
Sentralskottet skiftes ut fra 16 mm. Til 22 mm. Båten er utstyrt med to 80 Ah marinebatterier.
- Alt arbeid er ut