"Fordi verden består av mer enn to tredjedeler vann" - Sweden Yachts, med mer enn 40 år i bransjen, er et av Skandinavias mest anerkjente skipsverft, kjent for å skape kompromissløse seilbåter i toppklasse. Sweden Yachts 45 er designet av Norlin/Östermann, og er en svært manøvrerbar og komfortabel estetisk perle, eller som verftet uttrykker det: "Ser bra ut. Presterer enda bedre".
"Ultima Ratio" fra 2001 er et topp vedlikeholdt 2-eier eksemplar med dokumentene i orden som aldri har vært brukt til charter. Den første eieren fra Tyskland oppbevarte også skipet innendørs hver vinter, og den nåværende eieren har fortsatt det omhyggelige vedlikeholdet.
Skipet er i utgangspunktet veldig godt utstyrt og bygget / utsty
"Fordi verden består av mer enn to tredjedeler vann" - Sweden Yachts, med mer enn 40 år i bransjen, er et av Skandinavias mest anerkjente skipsverft, kjent for å skape kompromissløse seilbåter i toppklasse. Sweden Yachts 45 er designet av Norlin/Östermann, og er en svært manøvrerbar og komfortabel estetisk perle, eller som verftet uttrykker det: "Ser bra ut. Presterer enda bedre".
"Ultima Ratio" fra 2001 er et topp vedlikeholdt 2-eier eksemplar med dokumentene i orden som aldri har vært brukt til charter. Den første eieren fra Tyskland oppbevarte også skipet innendørs hver vinter, og den nåværende eieren har fortsatt det omhyggelige vedlikeholdet.
Skipet er i utgangspunktet veldig godt utstyrt og bygget / utstyrt med materialer av høy kvalitet, hvor følgende bør vektlegges spesielt.
- Nåværende eier har håndpolert skipet hvert år, og bunnen ble skrapet i 2024, hvorpå ny primer og bunnmaling ble påført
- Det foreligger dokumentasjon for betalt EU-moms, og skipet er CE-kategori A; Ocean
- Wirene i masten ble skiftet ut i 2024 og ny patron i cunningham
- Storseil og forseil er laminatseil fra UK Sailmakers Denmark (2018)
- Genua fra North Sails (2015) og North Sails-genuaer (2001)
- Selvslående fokk på forseilet
- 2 alternativer for storskotsystem (på dekk og i cockpit)
- Sprayhood fra 2024
- Spesialtilpasset vinterpresenning med sandsekker
- Elektriske og manuelle vinsjer
- Spesialbordanker i galvanisert stål for høy pålitelighet under alle værforhold er montert (originalankeret er inkludert)
- 50 meter ankerkjetting i rustfritt stål
- Rikelig med tauverk og fendere
- Elegant og funksjonell dekkslayout med dekk og badeplattform i teak og rustfritt stål av høy kvalitet
- Monterbare daviter for oppheng av jolle.
- 2 cockpitbord (det originale og et mindre tilpasset i henhold til hovedarket)
- Ferskvannskjølt Volvo Penta TMD22 med anslagsvis 1500 timer med ny starter i 2022
- Baugpropell skiftet ut i 2022
- Seilmembran skiftet ut i 2019
- 6 nye batterier (2 x forbruk og 2 x baugpropell fra 2024 og 2 x forbruk fra 2025)
- Victron lader og inverter
- Iridium-telefon
- Watermaker (ikke brukt/ikke funksjonstestet)
- Sammenleggbare solceller
- Elektrisk ankerspill
- Lyst og romslig interiør i klassisk Sweden Yachts-stil
- Gjennomtenkt planløsning med høy komfort og finish i edle materialer
- Velutstyrt pantry med moderne bekvemmeligheter
- Rikelig med stuveplass for langturskjøring
Sweden Yachts 45 er kjent for sine sublime seilegenskaper som balanserer fart, sikkerhet og luksus. Enten du drømmer om å seile langs kysten i Skandinavia eller krysse verdenshavene, er dette eksemplaret klar for nye eventyr.
Kontakt båtmegler Dennis Nordahl for mer informasjon på +45 22 16 15 67 eller dennis@yachtbroker.dk
"Fordi verden består av mer enn to tredjedeler vann" - Sweden Yachts, med mer enn 40 år i bransjen, er et av Skandinavias mest anerkjente skipsverft, kjent for å skape kompromissløse seilbåter i toppklasse. Sweden Yachts 45 er designet av Norlin/Östermann, og er en svært manøvrerbar og komfortabel estetisk perle, eller som verftet uttrykker det: "Ser bra ut. Presterer enda bedre".
"Ultima Ratio" fra 2001 er et topp vedlikeholdt 2-eier eksemplar med dokumentene i orden som aldri har vært brukt til charter. Den første eieren fra Tyskland oppbevarte også skipet innendørs hver vinter, og den nåværende eieren har fortsatt det omhyggelige vedlikeholdet.
Skipet er i utgangspunktet veldig godt utstyrt og bygget / utsty