Van de Stadt 40 Ocean Blue Water Cruiser (Steelboat)
Merke
Van De Stadt
Modell
40 Ocean - Steel
År
1995
Motor
Volvo Penta D2-75F
Brændstof
Diesel
Lengde
11,9 m (39 ft)
Bredde
3,8 m (12,5 ft)
Dybde
2,1 m (6,9 ft)
Vekt
14 ton
Skrog
Stål
Location
Portimao, PT
EUR 139 000
NOK 1 632 400*
*
Prisen er konverteret til din lokale valuta baseret på den aktuelle valutakurs
Van de Stadt 40 Ocean - Completely Upgraded , new enginge etc
Utrolig oppdatert kvalitetsstålbåt som skiller seg ut i finesse og sjødyktighet. En båt du må se. Dette er den perfekte og svært rimelige cruisebåten for et par eller en liten familie som ønsker å reise trygt med stil og komfort - uansett destinasjon! Fullt oppdatert de siste årene - Ny motor, elektronikk, lading etc etc.
Van de Stadt Carribean 40 med gode seileegenskaper i komfortabel eierversjon. Rett under 12 meter - noe som gjør henne til en perfekt størrelse for et par eller en liten familie, samtidig som den er økonomisk og holder de lavere avgiftene (under 12 meter) i mange marinaer. Konstruert ved Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygd ved et profesjonelt nederlandsk yachtverksted. Hun utmerker seg i sjødyktighet og
Utrolig oppdatert kvalitetsstålbåt som skiller seg ut i finesse og sjødyktighet. En båt du må se. Dette er den perfekte og svært rimelige cruisebåten for et par eller en liten familie som ønsker å reise trygt med stil og komfort - uansett destinasjon! Fullt oppdatert de siste årene - Ny motor, elektronikk, lading etc etc.
Van de Stadt Carribean 40 med gode seileegenskaper i komfortabel eierversjon. Rett under 12 meter - noe som gjør henne til en perfekt størrelse for et par eller en liten familie, samtidig som den er økonomisk og holder de lavere avgiftene (under 12 meter) i mange marinaer. Konstruert ved Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygd ved et profesjonelt nederlandsk yachtverksted. Hun utmerker seg i sjødyktighet og komfort med sin suverene doghusoe (gir ly under alle forhold), cockpittelt (gir ekstra ly til sjøs, men også hyggelig ekstra boareal ved anker og i marinaene) samt en stor genua og en liten fokk (begge på rullere og operative under alle forhold - som alle seil - fra cockpiten), men også en Code Zero på en rulle for fantastisk seiling i noen lettere vind. Det vakre mahogniinteriøret og de mange nydelige detaljene (f.eks. sengebunn med lameller i eierlugaren, nydelig, friskt møbeltrekk i salongen og i cockpiten, skinnkledd ratt, stort og lite cockpitbord, isolert skrog (over WL)) gjør henne til en perfekt Blue Water Cruiser og live-aboard. Hun ble omfattende ombygd med en ny - sterkere - 75 HK motor og 4-bladet foldbar propell, internasjonal skrog + dekksfarge, omfattende ny navigasjonselektronikk og mange flere verftsfornyelser fra rundt 2019-2021 i Nederland. Ny turbolader og propellaksel lagt til i 2022 (begge i Tyskland), ny bunnstoff (internasjonal) påført i 2024. På grunn av den omfattende ombyggingen samt regelmessig vedlikehold, er store arbeider / kostnader allerede dekket for de kommende årene. Seilt fra Tyskland til Kanariøyene, rundt øyene og til Algarve fra 2022 til 2024, med en live-a-board-periode på åtte måneder i 2022/2023, er hun beviselig klar for alle slags gleder og eventyr og venter på sine nye eiere i en absolutt klar til cruise-tilstand.
Når du går om bord, blir du møtt av den enorme cockpiten og akterdekket. Cockpiten med sitt store praktiske doghouse er det alle Blue Water Cruisers drømmer om. Super godt beskyttet mot vær og vind, og i cockpiten er alt optimalt plassert slik at båten enkelt kan seiles av en eller to personer. Du kan trygt seile henne fra cockpiten uten å måtte gå på dekk mens du seiler. De høye ryggstøttene i cockpiten gir komfort og bekvemmelighet, og under den store sprayhood og bimini er du godt beskyttet mot vær og vind. Et cockpittelt er også tilgjengelig (se bilder), noe som gjør det til et veldig praktisk ekstra rom når du ligger for anker eller i marinaer. Enorm lagringsplass i og bak cockpiten og til og med targabuen på hekken.
Når du kommer ned trappen til salongen, blir du møtt av inntrykket av kvalitet, med praktiske mahognimøbler i toppklasse blandet med nyere tekstiler, lyst tak og praktisk bysse, gulvet i klassisk teak og med mye oppbevaringsplass under.
På babord side bak byssa er det en dobbel akterlugar med gode stuverom. På styrbord side akterut, bak navigasjonsområdet, ligger det romslige badet/toalettet med toalett og dusj.
Forut for akterlugaren på babord side ligger byssa med dobbel oppvaskkum, gassovn og gasskomfyr og rikelig med skapplass, stort kjøleskap/fryser/boks i benkeplaten.
På den andre siden av byssa, på styrbord side, er navigasjonsområdet med alt som trengs til instrumenter, kommunikasjon og navigasjon, samt et panel for elektriske installasjoner og styring av bryteren.
Forut for byssa og navigasjonsområdet finner du den store salongen med en lang sofa på babord side og to stoløsninger på styrbord side - med et stort bord med sammenleggbare sider i midten. Master-dobbeltlugar i den fremre delen av båten med romslige garderober og stuverom.
Båtens historie:
Båten har hatt til sammen minst fire eiere opp gjennom årene. Den siste eieren seilte en del lokalt i Nederland og Kanalen, men brukte mesteparten av tiden sin på å oppgradere og utstyre båten for verdensomspennende seiling. Den nåværende eieren seilte Nordsjøen og over Biscayabukta til Sør-Europa og helt til Kanariøyene og Portugal. Seilt lokalt i portugisiske farvann i nyere tid. På grunn av tidsbegrensninger har den nåværende eieren nå bestemt seg for å la sin elskede båt gå videre til nye eiere som kan nyte Blue Water Cruising eller hvilke eventyr de vil. Båten har bevist at hun mestrer alle hav og vær.
Utstyr og fakta:
Generelt:
- Modellår 1995
- HIN/ produksjonsnummer: 220 (design nr. 418)
- Navn: SY KOS SY KOS SY KOS
- Lengde: 11,90 m
- Bredde/ Bredde: 3,80 m
- Dybgang: 2,10 m
- Deplasement: 14 tonn
- Ballast: (støpejern)
- Masthøyde (broklaranse) 19,50 m
- Planløsning med to lugarer (akterlugar og forskipslugar) og totalt 6 køyeplasser inkl. 2 i salongen.
- Ett toalett/bad/toalett
- motor: Volvo Penta D2-75F, 75Hp / 55kW (KUN ca. 600 timer) Ny fra 2019
- Turbo (2022)
- Motornummer: 5103908810Y (enhet 869648)
- Aksel/aksel med 4-bladet sammenleggbar propell (2022)
- Dieseltank 120 liter
- MAXWELL elektrisk ankerspill med ROCNA 33 kg anker og 60 m 8 mm galvanisert ankerkjetting.
- Reserve-/ekstra anker 20 kg og 25 kg.
Navigasjon og elektronikk
- Raymarine Evolution-autopilot med P70-kontroller
- Raymarine E95 hybrid kartplotter på navigasjonsbord
- Raymarine E7 hybrid kartplotter i doghouse og ved rattet
- Raymarine GPS
- Raymarine i70-multifunksjonsskjermer (2 i doghouse, 1 ved rattet)
- Raymarine Smart-svinger for dybde og hastighet
- Raymarine vindmåler
- Raymarine AIS
- Raymarine RD418D digital radar
- Furuno Navtex
- Garmin VHF 200i DSC med fjernstyrt rattenhet
- Radio/USB/Bluetooth med høyttalere innvendig og utvendig
Rigg og vinsjer:
- Type 7/8 diamant-sloop
- Mast: Dekksavtrappet 3-spreder Selden, aluminium, ca. 17,10 m
- Stående rigg, original, men overdimensjonert 10 mm
- Rullegenua: Furlex 304S
- Rullekutter: Harken Cruising 1
- Bakstagstrammer fra cockpit
- Vang: Selden, fra cockpit
- Cunningham fra cockpit
- Primærvinsjer 2x Lewmar 54 selvgående med deksel
- Sekundærvinsjer 2x Lewmar 40 selvgående med deksel
- Vinsjer for hyttetak og mast 3x Lewmar 40 selvseilende med deksel
Seil
- Manøvrering og reingjøring fra cockpit
- Storseil Full latt, Dyneema Fibercon, Lazybag
- Reving av storseil: 3 revtrinn, betjenes fra cockpit
- Genua: Dyneema Fibercon, overtrekk
- Kutter: Dyneema Fibercon, overtrekk
- Code Zero: på rullefokk, seilpose
- Gennaker: i strømpe, seilbag, uten stang
Vann, oppvarming og sanitæranlegg:
- 2x250 ferskvannstanker - totalt 500 liter (rengjøring med Yachticon-rengjøringsmiddel. Bruk av vannfilter og Micropur regelmessig)
- Varmtvannsbereder som varmer både via landstrøm og motor (2020)
- Jabsco toalett/hode med manuell spyling
- Dusj varmt/kaldt vann i toalett
- Dusj varmt/kaldt vann i cockpit
- 80 liters gråvannstank i plast
- Ferskvannspumpe som forsyner blandebatterier i bysse og toalett (2020)
- Doble SS-vasker i bysse
- Gasskomfyr og stekeovn med tre bluss (2020)
- Gassinstallasjon med manuell avstengningsventil i kjøkkenkrok og gassdetektor
- Toppladet kjøleskap (2020)
- Elektrisk kjøleboks - 220v
- Newport by Dickinson Diesel-ovn i salongen
- Webasto lufttopp 2000
- Automatisk lensepumpe
- Manuell lensepumpe i cockpit
Sikkerhet og annet
- Transocean redningsflåte på braketter, sjekket: 2022
- Brannslukningsapparat 3
- Brannteppe
- EPIRB
- Redningsbøye, redningsvester, livliner, nødbluss osv.
- Jolle og påhengsmotor selges separat
Oppdateringer og vedlikehold siste 4-5 år:
Maling av skrog og dekk
Tru Hull-ventiler
Vinduer
Bunnstoff (2024; internasjonalt)
Volvo Penta D2-75F (75 hk)
4-bladet Volvo Penta foldepropell
Motorpanel og betjeningssystem
Propellaksel (2022)
Turbolader (2022)
Jefa Steering, hjul dekket med skinn
Victron Atlas Combo 12/1500/50 inverter og lader (2022)
Victron batterimonitor BMV-702
2x 225Ah AGM-batterier Mastervolt (2022)
AirBreeze vindgenerator (2023)
3 Sunware solcellepaneler på hundehus
Garmin VHF 200i DSC
Radio (m / Bluetooth) og høyttalere (inne og ute)
Raymarine instrumenter:
3 Raymarine hybrid kartplotter (detaljer se spesifikasjoner nedenfor)
3 Raymarine multifunksjonsskjermer (se spesifikasjonene nedenfor)
Raymarine autopilot (se spesifikasjonene nedenfor)
Raymarine AIS, svinger, vindmåler, GPS (se spesifikasjonene nedenfor)
Raymarine digital radar
Seil: hode, genua, kutter i Dyneema Fibercon fra British Sailmakers (2017)
Code Zero på rull fra britiske seilmakere
Lerret (Lazy bag, beskyttelse: genoa, kutter, styring)
Polstring (salong og cockpit)
Komfyr 3 brennere og stekeovn
Kjøleaggregat
Vannsystem slanger, ventiler og pumpe
Vanntanker
Vannkjele
Toalett
Utrolig oppdatert kvalitetsstålbåt som skiller seg ut i finesse og sjødyktighet. En båt du må se. Dette er den perfekte og svært rimelige cruisebåten for et par eller en liten familie som ønsker å reise trygt med stil og komfort - uansett destinasjon! Fullt oppdatert de siste årene - Ny motor, elektronikk, lading etc etc.
Van de Stadt Carribean 40 med gode seileegenskaper i komfortabel eierversjon. Rett under 12 meter - noe som gjør henne til en perfekt størrelse for et par eller en liten familie, samtidig som den er økonomisk og holder de lavere avgiftene (under 12 meter) i mange marinaer. Konstruert ved Mekon Shipyard (NL) og omfattende ombygd ved et profesjonelt nederlandsk yachtverksted. Hun utmerker seg i sjødyktighet og